مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: دسترسی ساکنان روستاهای استان به شبکه تلفن همراه از سال ۹۶ تاکنون ۱۹درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 11 October 2021

شهاب حیدری روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه ارتباطات مناطق محروم روستایی این استان گفت: این اقدام با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق روستایی استان صورت گرفته است.

حیدری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی و تحقق عدالت ارتباطی مهم است ادامه داد: با توجه به ضرورت از بین بردن شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی، مهمترین اولویت تیم‌ اجرایی اپراتورها، افزایش سرعت انجام پروژه‌ها است تا در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم از جمله مناطق محروم هرچه سریعتر از آموزش مجازی و خدمات الکترونیکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سال ۹۶ تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه لرستان بیش از ۲ هزار و ۲۴۰ روستا بوده که این رقم اکنون با رشد ۱۹ درصدی به بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ ارتقا یافته است.

وی گفت: تعدادی از این روستاها در مناطق سخت گذر قرار داشت که به علت ضرورت هزینه کردهای بسیار زیاد، از دسترسی به شبکه های مخابراتی بی نصیب بودند اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد سهولت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و رعایت عدالت ارتباطی، نسبت به ایجاد زیر ساخت های مخابراتی لازم و توسعه شبکه برق ایستگاههای دور دست، با اولویت مناطق محروم اقدام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار