مدیرکل بازرسی لرستان گفت: ۳۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان امسال به هیات تخلفات اداری معرفی شدند که برخورد قاطعی با آنها صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 13 October 2021

سعید رازانی روز چهارشنبه بمناسبت ۱۹ مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همچنین دستورالعمل ترک فعل مدیران که از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده بسیار مهم است و بیشترین برخورد بازرسی کل در این زمینه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با افرادی که ترک فعل آنها منجر به نقض قوانین شود ادامه داد: برخوردها و مجازات تعیین شده متنوع و شامل اخراج، محرومیت از انتصاب به پست های حساس و مدیریتی، تنزل مقام، کسر از حقوق و درج در پرونده است.

وی گفت: طبق قانون، مراجع قضایی و هیات تخلف اداری، وقت رسیدگی و آرای صادره را به بازرسی کل ارائه می‌دهند که در این راستا بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی و بسیاری از شعب بانکی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

رازانی بیان کرد: رعایت ضوابط، قوانین و مقررات در جذب نیرو توسط ادارات باید در دستور کار قرار گیرد و چنانچه گزارشی مبنی بر بکارگیری فرد یا افرادی بصورت غیرقانونی واصل شود، موضوع رسیدگی و از تخلفات جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی سالانه به شیوه های مختلف بر عملکرد بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی نظارت می‌کند که عمده بازرسی‌ها محرمانه و بیشتر نظارت‌ها الکترونیکی است و از گزارشات مردمی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۹۰۰ گزارش مردمی به اداره کل بازرسی لرستان واصل و بیش از یکهزار شکایت توسط این نهاد بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار