رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد:
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح توسعه کارخانه پاسارگاد فولاد نوید تولیدکننده شمش فولادی در بروجرد هزینه شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک لرستان، " حمید آزادبخت" روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این واحد صنعتی افزود: شرکت پاسارگاد فولاد نوید در سال ۱۳۹۰ در شهرک شماره یک بروجرد تاسیس گردید و هم اکنون یکی از موفق ترین تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید انواع شمش فولادی و مقاطع فولادی است.

وی اظهار داشت: طرح توسعه این واحد صنعتی و افزایش ظرفیت ذوب از ۶۰ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن با حمایت بانک صنعت، معدن در حال اجرا است.

وی بیان کرد: با این افزایش ۴۰ هزار تنی در سال ظرفیت ویژه ای برای تولید محصولات فلزی در استان و کشور فراهم خواهد شد.

آزادبخت با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: طرح توسعه این کارخانه تا نیمه اول آبان‌ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره صمت بروجرد ادامه داد: با بهره برداری از فاز دوم کارخانه فولاد نوید بروجرد زمینه اشتغال آن به ۱۰۰ نفر می‌رسد.
آزادبخت یادآور شد: پاسارگاد فولاد نوید تنها تولیدکننده شمش فولادی در لرستان بوده و تاکنون موفق به اخذ دریافت ایزو کیفیت، محیط زیست و مدیریت شده است.
وی اظهار داشت: این شرکت با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات و دانش روز دنیا موفق به تولید محصولی با کیفیت از جمله تجهیزات و تکنولوژی های کوره های القایی، ریخته گری مداوم و پیوسته، مکانیسم های سرد کردن، حرکت، مکانیسم جدا کردن و انتقال، اسپکترومتر، غبارگیر صنعتی و فیلتراسیون کارآمد است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: این شرکت برای تولید شمش فولادی از تکنولوژی کوره های القایی و استراتژیک و پرکاربرد استفاده کرده که در ذوب فلزات کاربرد بسیار دارد.
آزادبخت افزود: زیربنای صنایع ذوب، صنایع کوره سازی است و قسمت های مختلف کوره القایی مورد استفاده شرکت پاسارگاد فولاد نوید شامل بوته، تاسیسات الکتریکی، خنک کن، حرکت و تهویه است و پس از واحد ذوب؛ واحد ریخته گری مداوم و پیوسته در این کارخانه قرار دارد.
وی بیان کرد: این کارخانه در جهت افزایش کیفیت شمش های تولیدی به ریز بودن دانه ها، گرایش دانه ها از ستونی به محوری، همگن و هم اندازه بودن دانه ها، نازک بودن مرز دانه ها، همگنی شیمیایی و فقدان جدایش های مستقیم یا معکوس توجه خاص دارد.

وی اضافه کرد: از دیگر موارد قابل توجه در تولید فولاد را کاهش مک انقباضی و نایچه، همگنی در اندازه، شکل و پخش مک های انقباضی، کاهش مک های انقباضی پراکنده، کاهش و حذف مک های گازی و ریز مک ها، حذف و کاهش ترک های درونی و سطح و کاهش مقدار آخال و سرباره این شرکت در حال طرح توسعه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار