سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر گفت: نبود محل مناسب و ثابتی برای عرضه میوه و تره بار موجب گرانی این محصولات در شهرستان شده است بنابراین باید مکان مشخصی برای رفع این مشکل تجهیز و راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 17 October 2021

نجم الدین هدایتی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار پلدختر اظهار کرد: نبود میدان میوه و تره بار در شهرستان موجب شده است کشاورزان تولیدات خود را با قیمت ارزان به واسطه ها بفروشند و از طرفی میوه فروشان نیز میوه را از شهرستان های دیگر برای عرضه خریداری کنند که به ناچار مبلغ حمل به هزینه آنان اضافه می شود که این امر موجب گرانی میوه در شهرستان شده است.

وی افزود: انتظار می رود شهردار جدید بتواند با برنامه ریزی، زمینه تحقق این امر و احداث میدان میوه و تره بار را به عنوان مطالبه چندساله مردم پلدختر فراهم کند.

سرپرست صمت پلدختر همچنین به مشکل نان بی کیفیت در این شهر اشاره کرد و گفت: طی چهار ماهه دوم سال جاری در پی نظارت های انجام شده با همکاری سایر ادارات مرتبط، ۵۶۰ مورد بازرسی جهت تنظیم بازار در شهرستان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۱۵۹ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ۲ میلیارد ریال شده است.

هدایتی افزود: ۳۸ پرونده از این تعداد در حوزه آرد و نان و مربوط به تخلفاتی همچون رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

وی مهمترین چالش بازار طی چهار ماهه سال جاری در این شهرستان را مربوط به مرغ دانست و گفت: این مساله به دلیل به کمبود جوجه ریزی و گرانی نهاده های طیور در تابستان به ویژه در ماه‌های مرداد و شهریور بود.

وی افزود: چهار ماهه دوم امسال، ۶۹ تن برنج در شهرستان توزیع شد که ۱۶ تن از این میزان مربوط به شهر معمولان و ۳۰ تن سهمیه نذورات بود و اداره تبلیغات اسلامی به دلیل عدم تشکیل هیات ها در شرایط کرونا آن را با نظارت اداره صمت بین مردم توزیع کرد.

هدایتی یادآورشد: همچنین در این مدت ۲۵ تن شکر با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان در پلدختر توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار