رییس شورای اسلامی شهر پلدختر گفت: برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به بخش غربی شهر و رفع نگرانی ساکنان تکمیل دیواره ساحلی این شهر باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 01 November 2021

به گزارش تابناک لرستان، مجتبی حسینی در پلدختر اظهار داشت: پس از سیل سال ۹۸ و وارد شدن خسارات بسیار سنگین به زیرساخت‌های شهرستان یکی از مواردی که در دستور کار دولت قرار گرفت، اجرای دیواره ساحلی رودخانه کشکان در این شهر بود که تا انتهای منطقه موسوم به سازمانی ها انجام و متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه به طور کلی کارگاه خود را جمع آوری کرده است، افزود: ساکنان مناطق پایین دست به صورت مستمر به خاطر نگرانی ازوقوع سیلاب گلایه های خود را شورای شهر و مسوولان اعلام می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر پلدختر با بیان اینکه در صورت بروز بارندگی‌های شدید و سیلاب، مناطق پایین دست دچار خسارت خواهد شد، بیان کرد: تنها راه جلوگیری از بروز خسارت، لایروبی رودخانه و ادامه اجرای دیواره ساحلی به صورت "بتن آرمه" تا انتهای محدوده شهر است.

حسینی اضافه کرد: براین اساس انتظار می‌رود جهت جلوگیری از وقوع سیلاب در بارندگی‌ها در بخش غربی این شهر استاندار تکمیل دیواره ساحلی را در اولویت قرار داده و در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: علی رغم اقدامات خوبی که در گذشته در راستای جبران خسارت سیل صورت گرفته اما با توجه به وسعت و حجم خسارات، هنوز در گوشه و کنار ومسیر رودخانه ویرانی و خرابی هایی مشهود است.

رییس شورای شهر پلدختر گفت: مردم پلدختر توقع دارند دولت نسبت به اختصاص بودجه ای متناسب با حجم خسارات سیل به شهر پلدختر اختصاص دهد و در راستای رفع مشکلات عدیده و تکمیل پروژه هایی مانند تکمیل دیواره حفاظتی کشکان و سایر طرح هااقدام عاجل کند.

حسینی افزود: اجرای خیابان، موزاییک فرش و جاده سلامت ضلع غربی و شرقی رودخانه، ادامه کانال های دفع آب های سطحی در کوی شهرداری و کوی بسیجیان، آسفالت کوچه های منتهی به ساحلی شرقی و غربی تا انتهای کوی سازمانی ها، تخصیص اعتبار جهت تملک زمین های با کاربری فضای سبز برای جبران فضای سبز از بین رفته در جریان سیل از جمله نیازهای مبرم زیرساخت شهری و مطالبه مردم پلدختر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار