کشف محموله دام قاچاق در چگنی، شناسایی شکارچیان غیرمجاز و موفقیت رابط آزمایشگاهی دانشگاه لرستان از جمله عناوین اخبار کوتاه این استان در روز دوشنبه ۱۷ آبان است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 08 November 2021

 

دستگیری شکارچیان غیر مجاز ۱۶ کبوتر چاهی در ازنا

به گزارش روز دوشنبه ایرنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: شکارچیان غیر مجاز ۱۶ قطعه کبوتر چاهی در شکارگاه‌های آزاد این شهرستان دستگیر شدند.

به گفته مصطفی درویشی یک قبضه اسلحه ساچمه زنی ته پر، یک دستگاه دوربین چشمی، سه عدد فشنگ و لاشه ۱۶ قطعه کبوتر چاهی از متخلفان ضبط شد و بعد از دستگیری تحویل محاکم قضایی شدند.

کشف ۱۱۵ راس دام قاچاق در چگنی 

فرمانده انتظامی لرستان گفت: ماموران انتظامی چگنی، در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون شدند و آن را توقیف کردند.

سردار یحیی الهی علام کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۱۵راس گوسفند قاچاق فاقد مجوز کشف و تحویل اداره دامپزشکی این شهرستان شد که کارشناسان ارزش احشام کشف شده را ۲۳۰ میلیون تومان برآورد کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان یکی از اولویت های مهم نیروی انتظامی است و پلیس با اخلالگران اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

موفقیت رابط آزمایشگاهی دانشگاه لرستان

روابط عمومی دانشگاه لرستان اعلام کرد: براساس اعلام رتبه‌بندی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، عملکرد سال گذشته ۴۷۸ مرکز آزمایشگاهی کشور (بخش‌های دولتی و خصوصی) که عضو این شبکه هستند مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بین آزمایشگاه‌های مرکزی که وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، دکتر داریوش میرزایی از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در رتبه‌ سوم رابط‌های برتر آزمایشگاهی بعد از رابط‌ دانشگاه‌های صنعتی شریف و فردوسی مشهد قرار گرفته است.

همچنین در بین آزمایشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آزمایشگاه‌های خارج از این وزارتخانه و بخش خصوصی، میرزایی رتبه‌ دهم را به دست آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار