کد خبر: ۱۰۱۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 04 December 2021
امروزه با پیشرفت فناوری و دیجیتالی شدن دنیا، اسباب‌بازی‌ها کم‌کم جای خود را به بازی‌های آنلاین داده‌اند. اعتیاد به بازی‌های آنلاین علاوه بر آثار مخرب روحی، مشکلات جسمی مانند مشکلات بینایی و آسیب به نواحی گردن را به دنبال دارد. بهتر است با انتخاب صحیح نوع بازی، نظارت بر زمان و روند بازی کودکان در فضای مجازی، مراقب فرزندان و خانواده خود باشیم.

به گزارش تابناک همدان، بازی علاوه بر تخلیه هیجانات کودک روشی برای یادگیری مهارت‌های زندگی مانند حل مشکلات روزانه، کنترل اضطراب و نحوه ارتباط با والدین است که رشد روحی و جسمی کودک را به دنبال دارد.
 
توجه داشته باشید که یادگیری در این دوران بسیار پایدار است و تا بزرگسالی ادامه دارد. در گذشته بازی‌ها به‌صورت گروهی و دسته‌جمعی انجام می‌شد که رفاقت و کار گروهی را به بچه‌ها یاد می‌داد، اما امروزه با پیشرفت فناوری و دیجیتالی شدن دنیا، اسباب‌بازی‌ها کم‌کم جای خود را به بازی‌های آنلاین داده‌اند.
 
بازی‌های آنلاینی که خشونت، یکی از پررنگ‌ترین نقش‌ها برای جذابیت بیشترشان است و علاوه بر تغییر ذهنیت کودک، پرخاشگری را به کودک یاد می‌دهد. یادمان باشد که اعتیاد به بازی، منزوی شدن کودک در بازی‌های آنلاین و آثار مخرب روحی و مشکلات جسمی از جمله مشکلات بینایی و آسیب به نواحی گردن را به دنبال دارد.
 
بهتر است با انتخاب صحیح نوع بازی، همراهی و نظارت بر زمان و روند بازی کودکان در فضای مجازی، مراقب فرزندان و خانواده خود باشیم و با انجام بازی‌های فیزیکی و حرکتی در خانه، شادی را در دنیای واقعی به آنان هدیه کنیم.
 
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار