مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت آلبالو و گیلاس از سطح یکهزار و ۲۵۲ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 16 June 2022

“جواد گودرزی” روز پنجشنبه در گفت وگو با اهالی رسانه اظهار داشت: از این میزان ۸۵۲ هکتار باغ گیلاس و ۴۰۰ هکتار باغ آلبالو است.

وی افزود: میانگین تولید گیلاس هفت تن در هر هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال چهار هزارو  ۶۵۵ تن محصول گیلاس از سطح باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

گودرزی بیان کرد: بیشترین تولید گیلاس در منطقه شیروان، روستای خایان و عباس آباد، منطقه والانجرد و روستای هیرابه است که محصول تولید شده از این باغات کیفیت بسیار خوبی دارد.

مدیر جهادکشاورزی بروجرد اضافه کرد: این شهرستان دارای ۴۰۰ هکتار باغ آلبالو بوده که با میانگین عملکرد ۶ تن در هر هکتار است و انتظار می‌رود امسال یک هزار و ۲۲۴ تن آلبالو در این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: شهرستان بروجرد مستعد برای تولید محصولات باغی و زراعی می باشد بطوری که در تولید ۲۰ گونه میوه مرغوب از جمله سیب، گیلاس، آلبالو، انگور، شلیل و هلو مقام اول استان و در تولید گردو و آلو مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار