مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: در سال زراعی جاری برای ۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از کشاورزان در زیربخش های مختلف بیمه نامه کشاورزی صادر شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 16 June 2022

به گزارش روز پنجشنبه تابناک از روابط عمومی بانک کشاورزی لرستان، علی جهانی اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی در راستای انجام رسالت خویش پا به پای سایر بخش های پرتلاش بانک در جهت رونق تولید و امنیت غذایی مردم و کاهش ریسک و حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی با تیمی متشکل از کارشناسان مجرب و کارآزموده در کنار همکاران سازمان جهاد کشاورزی مشغول ارائه خدمت می باشند. 

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از کشاورزان لرستانی در زیر بخش های مختلف به ویژه بخش زراعی اقدام به خرید بیمه نامه کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل بروز عوامل قهری به ویژه سرما و یخبندان بهاره و خشکسالی بی سابقه خسارت های شدیدی به تمام محصولات تحت پوشش به خصوص مزارع دیم وارد شد.

وی بیان کرد: در شهرستان های کوهدشت، چغابل و پلدختر شدت خسارت در مزارع دیم به حدی بالاست که عملکرد زارع به ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم در هر هکتار رسیده است و این شدت خسارت در تاریخ استان بی سابقه می باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان اظهار داشت: به منظور بررسی خسارت های وارده گروه خدمات بیمه ای استان از ابتدای سال زراعی و تا پرداخت آخرین غرامت در کنار کشاورزان استانی خواهند بود. 

جهانی میر اضافه کرد : تیم های کارشناسی گروه خدمات بیمه ای صندوق بیمه بانک کشاورزی تاکنون عملیات میدانی و اسنادی از مزارع شهرستان های جنوبی استان را انجام داده و تا پایان هفته عملیات کیل گیری شهر های پلدختر و کوهدشت و چغابل و چگنی و خرم آباد و زاغه نیز به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: پیش بینی می شود که ۱۰۰ درصد مزارع دیم مشمول پرداخت غرامت خواهند شد. همچنین با توجه به حداکثر تعهد جبران خسارت صندوق و نوع بیمه نامه و با توجه به شدت خسارت وارده چند برابر سال گذشته غرامت پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد : از زارعین محترم تقاضا داریم نگران بازدید ها و جبران خسارت ها نبوده و در این خصوص نیازی به ارائه کتبی و یا اعلام تلفنی درخواست خسارت نمی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار