فرماندار ازنا گفت: از ۳۶ کیلومتر محور ازنا-اراک که در حوزه استحفاظیه لرستان قرار دارد، ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و تنها ۱۶ کیلومتر آن باقی مانده که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ 04 July 2022

به گزارش تابناک لرستان از روابط عمومی فرمانداری ازنا محمدرضا فاتحی اظهار کرد: بخش عمده‌ از تملک‌های سد کمندان چند ماه گذشته انجام شده و تنها تملک ۳۰ خانه دیگر باقیمانده که آن هم در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.

وی افزود: آبگیری سد کمندان در اوایل سال جدید انجام شد و خوشبختانه به دلیل ذخیره سازی که در پشت سد صورت گرفت، تنش آبی در روستاهای منطقه مدیریت و شاید به حداقل رسیده است.

وی گفت: همچنین در خصوص جابجایی روستای کمندان هم پیگیر مجوز از شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور هستیم تا با حفظ بافت روستا و جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا به شهر این کار انجام شود.

فاتحی با اشاره به آخرین وضع جاده ازنا- اراک افزود: این محور یکی از محورهای حادثه خیز است و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است و که در پی سفر ریاست جمهور برای این پروژه اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از ۳۶ کیلومتر این محور که در حوزه استحفاظیه لرستان است ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و تنها ۱۶ کیلومتر آن باقی مانده که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده ازنا - اراک جزو مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان لرستان است، افزود: در این مصوبه اعتبار لازم تامین و با توجه به اینکه پیمانکار پروژه از پیمانکاران ملی است امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال با حمایت از صنایع و مراکز صنعتی بیش از ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شد، علاوه بر این از تعدیل و اخراج نیروهای کار جلوگیری و فضا را برای کارآفرینان مهیا کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان ازنا بیان کرد: همین موضوع سبب شد که شهرستان در سه ماهه اول سال جاری توانست رتبه اول را در استان کسب کند.

فاتحی به پروژه سیمان سفید ازنا نیز اشاره کرد و گفت: این واحد صنعتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که در این صورت حدود ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی پروژه فولاد ازنا هم برای مدیریت شهرستان مهم است و اعتقاد داریم دستگاه محترم قضا با همت خوبی که دارند هر چه زودتر این واحد را تعیین تکلیف نمایند تا به چرخه تولید بازگردد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه برای یکهزار و ۲۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود، بنابراین انتظار ما این است که این واحد تعیین تکلیف شود.

فاتحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مزیت مهم شهرستان ازنا را کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم بدون شک شاهد تحول اقتصادی در شهرستان و استان خواهیم بود و ما برای این امر از همه علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت و استقبال می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی شهرستان ازنا از سراب سد کمندان تامین می‌شود، درحالی که در گذشته از منابع زیرزمینی تامین می‌شد، عنوان کرد: یکی از مطالبات ما اما تکمیل تصفیه خانه فاضلاب است که طبق گفته متولیان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار