مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: بمنظور پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی ۲۷ اکیپ ثابت و سیار از کارشناسان این اداره بر نحوه ذبح دام در ایام عید قربان در استان نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 06 July 2022

به گزارش روز چهارشنبه  از روابط عمومی دامپزشکی لرستان "مصطفی زبردست" افزود: برای حفظ سلامت شهروندان در روز عید قربان،‌ کلیه کشتارگاهها و میادین عرضه دام زنده در استان باز بوده و عملیات نظارت شرعی و بهداشتی توسط ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در استان لرستان متشکل از ۱۸ نفر دکتر دامپزشک، ۳۴ نفر کارشناس دامپزشکی و ۱۲  نفر ناظر شرعی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی شیوع جهانی و کشوری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مخاطرات بهداشتی این بیماری برای سلامت جوامع انسانی، ازتمام هم استانی ها درخواست می شود از کشتار دام در منازل و مبادی ورودی شهرها اجتناب نموده، دامهای قربانی خود را از میادین مجاز عرضه دام خریداری و در کشتارگاههای تحت نظارت شرعی وبهداشتی دامپزشکی کشتار نمایند.

زبردست در خصوص موارد بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور عنوان کرد: متاسفانه تاکنون ۳۵ مورد ابتلا به این بیماری و فوت سه نفر از هموطنان گزارش شده اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ازقبیل سم پاشی جایگاه دام ورعایت پروسه پیش سرد در اکثر کشتارگاههای دام استان، موردی ازاین بیماری گزارش نشده است.

وی گفت:در روز عید سعید قربان تمام کشتارگاههای دام و میادین عرضه دام زنده در سطح استان باز بوده و عملیات نظارت شرعی و بهداشتی برذبح دامهای قربانی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار