معاون سیاسی و امنیتی استاندای لرستان گفت: آب سدهای استان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی و امور آب مدیریت و برای آبیاری باغات و کشاورزی استفاده شود. 
کد خبر: ۱۰۵۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 08 July 2022

به گزارش روز جمعه تابناک از روابط عمومی استانداری لرستان بهرام ستاری در جلس شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: در این جلسه موضوع رهاسازی آب سد ایوشان، تامین آب کشاورزان شهرستان های سلسله و دلفان، رها سازی آب سد مروک، نحوه برخورد با متخلفان برداشت آب بصورت غیر مجاز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در موضوع مدیریت آب به ریاست استاندار لرستان برگزار شده است، افزود: در روزهای گذشته برای سد ایوشان تصمیمات خوبی گرفته شد.
وی بیان کرد: کاشت هر گونه محصول آبدوست همچنان ممنوع است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد اما کشت هایی که تا کنون در زمینه های گوناگون برای نیازهای مردم کاشته شده است، باید مدیریت شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آب هم در تهیه آب شرب و هم در تامین آب کشاورزی دچار بحران هستیم، لذا از کشاورزان عزیز درخواست داریم،  کشت هایی که جهاد کشاورزی استان به عنوان الگو ارائه می دهد را در دستور کار خود قرار دهند تا در سال آینده با بحران آب و کمبود آن مواجه نشویم.
ستاری در خصوص جمع آوری موتور و پمپ های آب ادامه داد: در بحث مدیریت آب ما با کشاورزان بومی که دستورالعمل ها را رعایت کنند، هیچ مشکلی نداریم و با رویکرد همراهی کار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: برای رفاه و آسایش مردم باید تصمیمات متناسب با نیازشان در دستور کار قرار بگیرد و مسوولیت می‌طلبد به مردم خدمت رسانی کنیم.
وی یادآور شد: برخورد ما در خصوص جمع آوری موتور و پمپ های آب با افرادی است که به نوعی زمین ها را اجاره کرده اند و یا دلال‌های واسطه‌گری هستند که با نگاه اقتصادی بر خلاف دستورالعمل‌های امور آب و جهاد کشاورزی در سطح وسیعی فراتر از الگو کشت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار