رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: هیچ واکسن کرونا تاریخ مصرف گذشته در مراکز بهداشت اهواز وجود ندارد و مواردی که در فضای مجازی مطرح می‌شود تنها شایعه بوده و می‌خواهند از این طریق واکسن هراسی ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 24 July 2022

به گزارش ایرنا دکتر شایسته شمی پور روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت مبارزه با کرونا شهرستان اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد بیان کرد: آمار کرونا در اهواز بالا رفته به گونه‌ای که از ۱۹۰ تست رپیدی که دیروز در غرب اهواز انجام شد، ۱۱۴ مورد یعنی بیش از ۶۰ درصد آنها مثبت بود.

وی با بیان اینکه سوش جدید کرونا یکی از زیرشاخه‌های اُمیکرون بوده که از سرایت بالایی برخوردار است افزود: در سوش جدید تقریبا هر نفر، می‌تواند تا ۱۸ نفر را بیمار کند بنابراین کسانی که بیماری زمینه‌ای داشته و یا واکسن نزده‌اند در خطر ابتلا هستند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در هفته گذشته سه مورد فوتی کرونایی در حوزه غرب اهواز رخ داد که هیچ کدام از آنها واکسن نزده بودند.

وی افزود: اصرار ما برای تزریق واکسیناسیون به این معنی نیست که فرد پس از دریافت واکسن دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شود اما به جرات می‌توان گفت کسانی که واکسن زده‌اند به نوع خفیف کرونا مبتلا شده و کمتر نیاز به بستری دارند.

شمی پور گفت: از کارکنان ادارات خواهش می‌شود که حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند همچنین نسبت به تزریق دُز چهارم و یادآور اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شیب بیماری، احتمالا تا یک ماه آینده درگیر هستیم لذا افزایش مجدد بازرسی‌ها، می‌تواند به مهار بیماری کمک کند. تا حدودی حضور اداره صمت و اتاق اصناف در بازرسی‌ها کمرنگ شده که از آنها انتظار همکاری بیشتری داریم. همچنین لازم است که ادارات شهرستان، خودرو در اختیار همکاران برای بازرسی قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم در رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی تا حدودی سهل انگاری می‌کنند که باید مجدد بازرسی‌ها را پررنگ تر کرد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز به استفاده حداقلی مردم از ماسک اشاره کرد و گفت: هم اکنون استفاده از ماسک در سطح شهرستان اهواز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است در حالی که زمانی تا ۸۰ درصد این موضوع رعایت می‌شد.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان آبی و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار