معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز گفت: تشدید نظارت بر اصناف، ادارات و بانک‌ها، با توجه به افزایش روند بیماری و بستری بیماران کرونایی در اهواز لازم است.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ 24 July 2022

به گزارش ایرنا سید مجید صالحی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا اهواز، در محل فرمانداری، بر تداوم واکسیناسیون در این شهرستان تاکید کرد و افزود: استقبال از واکسیناسیون در اهواز کم شده است به همین دلیل از رسانه‌ها درخواست داریم که اهمیت واکسیناسیون را برای مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید، تکمیل واکسیناسیون است گفت: افزایش آمار بیماران کرونایی در کشور نشان می‌دهد که سوش جدید قدرت سرایت پذیری بالایی داشته و به ویژه برای افراد واکسن نزده و دارای بیماری زمینه‌ای مشکل ساز شده است.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی به خوبی اجرا شود

معاون فرماندار اهواز گفت: با توجه به افزایش روند ابتلا به کرونا، نظارت بر اصناف و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید تشدید شود و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌ها در ادارات و بانک‌ها به خوبی انجام شود.

وی به لزوم همکاری اتحادیه‌ها و اصناف در بازرسی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نباید تصور کرد که کرونا تمام شده و عادی انگاری را در جامعه رواج دهیم بلکه باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به کنترل بیماری کمک کرد.

صالحی گفت: با توجه به نزدیکی ایام محرم، انتظار داریم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی پررنگ تر و سلامتی مردم مد نظر باشد تا مشکلی ایجاد نشود. امیدواریم بتوانیم پیک جدید کرونا را با حداقل آسیب کنترل کنیم.

افزایش ۱۷ برابری تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به سه هفته گذشته

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز با اشاره به افزایش ۱۷ برابری تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی حوزه شرق اهواز نسبت به سه هفته گذشته گفت: روز گذشته بیش از ۱۳۰ مراجعه کننده داشتیم در حالی که در گذشته تعداد افراد مراجعه کننده ناشی از ابتلا به کرونا در این مرکز به زیر ۱۰ نفر رسیده بود.

امراله مردانی بیان کرد: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد جواب تست افراد دارای علایم کرونا در اهواز مثبت می‌شود که این موضوع نشان می دهد بیماری واگیری بسیار بالایی دارد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اگرچه استفاده از ماسک برای برخی شهروندان در گرمای هوا سخت است اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نصب تهویه در فضاهای بسته به ما کمک می کند تا از بحران خارج شویم.

حدود ۴۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در اهواز دُز سوم تزریق کردند

وی با اشاره به تکمیل زنجیره واکسیناسیون افزود: انتظار داریم که مسوولان برخی دستگاه‌ها مثل آموزش و پرورش و نفت نسبت به دریافت نوبت‌ سوم و چهارم واکسن اهتمام ویژه داشته باشند اگرچه برخی از کارکنان ادارات هنوز دُز اول و دوم واکسن کرونا را نیز تزریق نکردند.

مردانی ادامه داد:حدود ۴۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در اهواز دُز سوم کرونا را تزریق کرده‌اند که آمار بسیار پایینی است و انتظار داریم که مدیران دستگاه ها حساسیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و بقیه نقاط استان در حالت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب ها: کرونا ویروس ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار