معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از اختصاص ٢ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با اولویت مناطق کمتر برخوردار به استان خبر داد و گفت: با مدیریت هدفمند و موثر و جهت دهی صحیح به این منابع ارزشمند، امکان ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل در سال جاری وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 25 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهزاد باباخانی» در نشست بررسی پیشنهادات کارشناسی توزیع اعتبارات استانی جزء ٢ بند ب تبصره ١۶ قانون بودجه سال ١۴٠١ که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه‌های اجرایی عضو در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: سهم استان کرمانشاه از مجموع تسهیلات اشتغالزایی بیش از چهار درصد است و به صورت میانگین به هر شغل ٢٠٠ میلیون تومان در قالب فعالیت دانش بنیان، اشتغال‌های کارگاهی، خرد و کوچک و تعاونی‌ها اختصاص خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تکلیفی تبصره ١۶ با اولویت اشتغالزایی در مناطق محروم، کم برخوردار و انجام فعالیت خلاق و دانش بنیان صورت می‌گیرد؛ تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با کارشناسی دقیق و مبتنی بر ظرفیت‌ها و تخصص‌های هر شهرستان به صورت هدفمند و با نظارت و ارزیابی مستمر باید فرآیند‌های تخصیص تسهیلات را به منظور ایجاد شغل پایدار رصد و پیگیری نمایند.

وی ضمن تأکید بر گسترش آموزش‌های مهارت محور به عنوان یکی از راهکاری موثر برای اشتغالزایی گفت: با توجه به بررسی صورت گرفته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی توزیع اعتبارات علاوه بر نیاز سنجی اولیه در دستگاه‌های اجرایی، بر اساس عملکرد اشتغال ادارات انجام و در شهرستان‌ها نیز شاخص‌های جمعیت و نرخ بیکاری لحاظ می‌شود.

باباخانی به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مهارت آموزی جوانان و به ویژه سربازان اشاره کرد و افزود: توسعه آموزش‌های مهارت محور با پشتوانه تسهیلات قرض الحسنه مطروحه می‌تواند شرایط لازم را برای ورود جوانان دارای مهارت به بازارکار تسهیل کند و در این زمینه از نیرو‌های نظامی نیز برای گسترش مهارت‌های اشتغالزایی سربازان حمایت خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تأکید کرد: با ابلاغ آیین نامه اجرایی درباره جزئیات این تسهیلات تکلیفی نیز اطلاع رسانی خواهد شد تا بتوانیم شاهد اقدامات موثری برای کاهش نرخ بیکاری باشیم که در صورت تحقق فقط از محل این منابع ٢ درصد نرخ بیکاری استان کاهش می‌یابد.

باباخانی پیگیری و اولویت نخست استان را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه ایجاد اشتغال و حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: در سفر رییس جمهور مصوب شد برای رفع معضل بیکاری ۵٠ ساله استان قرارگاه اشتغال و رفع بیکاری به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور تشکیل شود تا مشکل بیکاری استان در سطح ملی برطرف گردد که بی شک نشان از اهتمام ویژه دولت به مشکلات فراروی توسعه استان است.

وی افزود: بسته ۶ وجهی شامل "راه اندازی پروژه‌های ضربتی اشتغالزا که موانع در سطح ملی دارند، رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاری خارج از اختیار استان، بسته مشوق‌های سرمایه گذاری، بسته پیشنهادی سرمایه گذاری شرکت‌های وابسته به دولت، بسته مجوز‌های اشتغالزا مورد نیاز استان و بسته زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه اشتغال در استان تهیه و به عنوان مطالبه در قرارگاه ملی مطرح خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار