مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: امسال ۴۰ کیلوگرم زعفران از۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 08 November 2022

" جواد گودرزی " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۲ کیلوگرم است، افزود: کشت محصول زعفران اگر مبتنی بر اصول فنی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد می تواند رونق اقتصادی را برای کشاورزان شهرستان به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: هر هکتار از اراضی کشت زعفران نیازمند چهار تا پنج تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت ۲ سال از کشت به مدت هفت سال محصول زعفران تولید خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه زمین‌های حاصلخیز شهرستان و آب و هوای آن برای کشت زعفران مناسب است، اضافه کرد: راندمان اقتصادی عملکرد گل دهی زعفران از سال دوم کشت پیاز آغاز و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: زراعت زعفران در شهر بروجرد و روستاهای آن در سال‌های اخیر رونق خوبی گرفته و این درحالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی تر از خراسان است.
گودرزی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصول در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار بوده و هم اکنون تعداد بهره برداران زعفران ۳۹ نفر است.

وی تاکید کرد: تسهیلات کاشت زعفران در صورت دارا بودن شرایط در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ طبق یونیت کاست سال ۱۴۰۱ برای کاشت یک هکتار زعفران با تعهد کاشت چهار تن پیاز در هکتار مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۰ درصد و زمان بازپرداخت ۵ ساله با سررسید سالیانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار