رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۵۷ نقطه پرتصادف در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان امسال باهدف ایمنی تردد جاده ای اصلاح و حذف شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 08 November 2022

به گزارش تابناک لرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سامان نعمتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حذف نقاط پرتصادف در ایمنی تردد وسایل نقلیه و حفظ جان کاربران جاده‌ای، شناسایی و اقدامات زودبازده برای اصلاح و حذف ۵۷ نقطه دارای اولویت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: هم اکنون پروژه احداث زیرگذر رازان در محور خرم‌آباد - بروجرد پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: اصلاح پیچ قبل از پل کشکان با احداث پل جدید، حذف پیچ گیلوران در محور خرم‌آباد - کوهدشت با تعریض محور، تعریض، جداسازی و روکش آسفالت سه‌راهی نهاوند در محور بروجرد - ملایر، حذف پیچ شرشره با تعریض محور کوهدشت - پل کشکان و تعریض محور و روکش آسفالت جاده روستایی کت‌کن گراب کوهدشت با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: احداث رمپ خروج اضطراری گردنه طول‌کش در محور کوهدشت -پلدختر، اصلاح تقاطع مرزیان در محور چهارخطه ازنا-شازند، آشکارسازی و ایمن‌سازی تقاطع‌های زرنان و شکاربانی در محور ازنا-دورود، تقاطع کلکله محور دورود-ازنا، روستاهای داریاب، سیاهکله و آبکت در سه‌راهی دورود و اصلاح ۶ پیچ خطرناک در محور روستایی دورود - عمارت اجرایی شد.

نعمتی بیان کرد: احداث واریانت تقاطع تنگ بره در محور بابازید- سیمره رومشکان، تعریض و اصلاح هندسی دره‌چپی و شانه‌سازی در محور خرم‌آباد - بیرانشهر، بهسازی و اجرای پایه رفع نقطه پرتصادف تنگ جلگه خلج محور خرم‌آباد-پلدختر، آشکارسازی و اجرای سرعتکاه در محدوده باباعباس محور خرم‌آباد - چگنی، ایمن‌سازی و نصب علائم در نقاط کهریز و تجره در محور خرم‌آباد-بروجرد، ایجاد هره خاکی در محور خرم‌آباد-سپیددشت، ایمن‌سازی پیچ‌های کن‌کت و تقاطع مرادآباد محور دلفان-کرمانشاه و برخوردار در محور دلفان‌ - نهاوند، کمربندی دلفان، ایمن‌سازی پیچ گاوکش با تعریض و روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در محور دلفان - خرم‌آباد نیز از دیگر اقدامات این اداره کل می باشد.

وی اصلاح و تیغ‌زنی شانه راه گردنه گاماسیاب در محور نورآباد-نهاوند، حذف پیچ‌های خطرناک مله‌شبانان در محور خرم‌آباد-کوهدشت، گیجالی، دره‌چپی، آبسرده، چنارستان و دره‌گرم شهرستان بروجرد با تعریض شانه را از دیگر اقدامات در راستای اصلاح نقاط پرتصادف استان عنوان کرد.

وی گفت: همچنین در این مدت نسبت به احداث حفاظ سه‌راهی ایمنی و حفاظ جان‌پناه بتنی در سه‌راهی نهاوند بروجرد و پل‌های دوآب و سیاهپوش الشتر، نصب تابلو دوربرگردان در زرین چغا و حذف پیچ هنام و ریزش‌برداری منطقه جوانمرد در الشتر اقدام شد.

نعمتی ادامه داد: همچنین پروژه های پیچ تجره خرم آباد ۹۰ درصد، تقاطع کشتارگاه بروجرد ۴۰ درصد، پیچ های نرسیده به سپید دشت(زنگلوار) ۵۰ درصد و سراب حمام پلدختر با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه های در حال اجرا می باشند.

طول راه های لرستان حدود هشت هزار کیلومترمی باشد و تا پیش از این ۱۰۵ نقطه پر خطر در این محورها شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار