افزایش ۳ درصدی کاندیداتوری بانوان در انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از مرحله پیش ثبت‌نام تاکنون حضور بانوان نسبت به دوره‌ گذشته سه درصد افزایش داشته و بیش از 30 درصد داوطلبان تا 40 سال سن دارند.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 06 January 2024

به گزارش تابناک  گلستان، محمدتقی شاهچراغی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه با اعضای ستاد انتخابات گلستان، فرمانداران و بخشداران، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نتایج بررسی هیات نظارت بر انتخابات انجام شده و تا امروز به تمامی داوطلبان که تائید شدند، رد شدند و یا عدم احراز صلاحیت شدند پیامک ارسال و ابلاغ لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: این عزیزان می‌توانند به مدت سه روز اعتراض خود را به شورای نگهبان ارسال کنند و شورای نگهبان نیز پس از بررسی نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته تنها با شناسنامه امکان رای‌گیری وجود داشت که در قانون جدید با پنج مدرک هویتی شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت امکان رای‌گیری وجود دارد.

شاهچراغی عنوان کرد: از مرحله پیش ثبت‌نام تاکنون حضور بانوان نسبت به دوره گذشته سه درصد افزایش داشته و بیش از ۳۰ درصد داوطلبان تا ۴۰ سال سن دارند.

وی اضافه کرد: ایفای نقش احزاب و گروه‌ها در این دوره بسیار پر رنگ‌تر و جذاب‌تر است و به نظرم مجموع گروه‌ها و فعالان سیاسی آمادگی لازم را دارند تا انتخاباتی باشکوه را رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار