کد خبر: ۱۶۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 13 January 2016
 به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان در این میان ورزش فوتبال به دلیل محبوبیت و جایگاه خاصی که در میان مردم دارد همواره درکانون توجه است.
هرچند لرستان به لحاظ ظرفیت درحوزه فوتبال حرف زیادی برای گفتن دارد اما مشکلات مالی موجب شده است آن چنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشود.
همین موضوع سبب شده است تیم‌های مطرح آن مانند خیبرکه به تیم لیگ دسته یک صعود کرده است با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند.
به همین منظور با رئیس هیأت فوتبال و 2 تن از بازیکنان تیم خیبر به گفت وگو نشسته ایم.


مشکل اصلی
رئیس هیأت فوتبال لرستان با اشاره به این مطلب که توجه به ورزش نقش مهمی درافزایش شور و نشاط جامعه دارد، می‌گوید: ورزش فوتبال هم به دلیل محبوبیتی که میان همه اقشارجامعه دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.
«همایون بهاروند» درگفت وگو با همشهری با اشاره به این مطلب که مهم‌ترین مشکل پیش روی فوتبال استان مشکل مالی است، اظهار می‌کند: هیأت فوتبال استان توان مالی کافی ندارد و این موضوع یک چالش جدی است.
وی می‌افزاید: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان هم از توان مالی لازم به منظورحمایت از تیم‌های فوتبال برخوردار نیستند.

کوچ کردن بازیکنان
رئیس هیأت فوتبال استان ادامه می‌دهد: همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از جوانان حوزه ورزش به خارج از استان کوچ کنند، درحالی که استعداد و ظرفیت جوانان لرستانی درحوزه فوتبال مطلوب است.
بهاروند معتقد است: مشکلات مالی اجازه شکوفا شدن استعداد بازیکنان را نمی‌دهد، همچنین باعث می‌شود به جایی نرسند.

نبود پشتوانه مالی
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال کشور به نبود پشتوانه مالی اشاره می‌کند و می‌افزاید: به دلیل ضعیف بودن بخش خصوصی و همچنین تعطیلی کارخانه‌های مطرح استان هیچ حامی مالی به منظورحمایت از تیم‌هایی مانند خیبر وجود ندارد.
وی با بیان این مطلب که اکثر ورزشکاران شغل ندارند، می‌گوید: زمانی که ورزشکار درآمدی ندارد و از آن طرف هم حمایت نمی‌شود چگونه می‌تواند رشد کند؟
رئیس هیأت فوتبال استان می‌گوید: بخش دولتی مانند اداره کل ورزش وجوانان استان هم تاکنون کمکی نکرده است زیرا اعتبار مالی ندارد.

تماشاگرنماهاوایجاد حاشیه
بهاروند می‌افزاید: وجود تماشاگر نماها هم از دیگر مشکلات فوتبال استان و همچنین تیم خیبر است که موجب شده این تیم به حاشیه رانده شود.
وی معتقد است: این موضوع سبب شده است نگاه مسئولان ورزشی کشور به فوتبال استان مطلوب نباشد و ذهنیت منفی ایجاد شود که به هیچ وجه به نفع فوتبال و ورزش استان نیست.
رئیس هیأت فوتبال استان ادامه می‌دهد: در هفته‌های متوالی بارها و بارها تیم خیبربه دلیل وجود تماشاگر نماها از سوی کمیته انضباطی جریمه شده است که این یک ضعف به حساب می‌آید.

اهمیت تأمین منابع مالی
بهاروند با تأکید بر این‌که وجود منابع مالی روی نتیجه گیری تأثیرگذار است، می‌گوید: انتظار ما این است که دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی توجه ویژه ای به فوتبال استان و به ویژه تیم خیبر داشته باشند.
برخورد تماشاگرهای واقعی با تماشاگر نماهای فوتبال استان به منظورحمایت از تیم‌ها هم از دیگر راهکارهایی است که رئیس هیأت فوتبال استان بیان می‌کند.

استاندار؛تنهاحامی تیم خیبر
رئیس هیأت فوتبال لرستان در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: با وجود مشکلات مالی اما وضع فوتبال استان به لحاظ فنی مطلوب است و نسبت به استان‌های دیگر در سطح بالاتری قرار دارد و به اصطلاح حرفی برای گفتن دارد.
بهاروند در ادامه به وضع تیم خیبر هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: اگر توانمندی هیأت فوتبال، خود بازیکنان و استاندار نبود تیم خیبر یک روز هم در لیگ نمی‌ماند.
وی با بیان این‌که هیأت فوتبال استان وظیفه ای در قبال تأمین منابع مالی تیم‌ها ندارد، می‌افزاید: براساس عشق و علاقه ای که به فوتبال دارم از همه توان خود برای سرپا نگه داشتن فوتبال استان استفاده کرده‌ام.

صعود با کمترین هزینه
بهاروند با بیان این‌که تیم خیبر یک تیم صد درصد بومی است، می‌گوید: این تیم با کمترین هزینه و تنها با تکیه برتوانایی‌های خود و حمایت‌های مسئولان به لیگ یک صعود کرد.
رئیس هیأت فوتبال استان ادامه می‌دهد: در حال حاضر وضع تیم خیبر درجدول خیلی مناسب نیست که علت آن بعضی اشتباهات داوری بوده است.وی می‌گوید: به دلیل دور بودن از مسائل حاشیه ای تیم خیبر بیرون از ورزشگاه تختی تمرین می‌کنند.

نبود سرمایه گذاری در فوتبال
«علی صدرا» از بازیکنان تیم خیبر خرم آباد با اشاره به این‌که فوتبال استان به لحاظ فنی استعدادهای زیادی دارد، می‌گوید: نبود سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین چالش‌های فوتبال استان است.
این بازیکن تیم خیبر با بیان این‌که پشتوانه مالی و داشتن پشتوانه مالی خوب می‌تواند در پیشرفت و صعود تیم به پله‌های بالا کمک شایان توجهی بکند، می‌افزاید: تیم خیبر و فوتبال استان در وادی مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی ادامه می‌دهد: مشکلات مالی سبب شده است بازیکنان بیشتر در حاشیه باشند یا این‌که به تیم‌های دیگر استان‌ها مراجعه کنند.

ضعیف‌ترین قراردادها
به گفته این بازیکن فوتبال مشکلات مالی موجب شده است بازیکنان خیبر ضعیف‌ترین قراردادها را در تیم‌های کشورداشته باشند.
وی با بیان این‌که برخی دستگاه‌های دولتی ازفوتبال استان حمایت نمی‌کنند، می‌گوید: ما حتی برای تأمین لباس مورد نیاز هم با چالش روبرو هستیم.
صدرا ادامه می‌دهد: وجود مشکلات مالی موجب شده است به جای هواپیما از اتوبوس برای رفتن به دیگر استان‌ها به منظور انجام تمرین و بازی استفاده کنیم که بر عملکرد بچه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.
وی تأکید می‌کند: مسئولان حوزه ورزش و دیگر دستگاه‌ها نگذارند که این تیم هم مانند گهر وکوثر سقوط کند.

پیراهن زمستانی نداریم
«فرزاد بهاری» دیگر بازیکن تیم خیبر هم با تأیید سخنان صدرا می‌گوید: مشکلات مالی جدی‌ترین چالش پیش روی تیم خیبر است به طوری که ما حتی نتوانستیم پیراهن آستین بلند برای فصل زمستان تهیه کنیم.
وی با بیان این‌که تیم خیبر پشتوانه مالی ندارد، اظهار می‌کند: کارخانه ای در استان وجود ندارد که بتواند از تیم خیبر حمایت کند.
این بازیکن می‌افزاید: با توجه به این مطلب که ورزش می‌تواند به سلامت جامعه کند بنابراین نیاز است همه در این مورد تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار