کد خبر: ۱۶۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 18 January 2016
 بانوان لرستانی به ویژه پلدختری در ورزش های فردی و گروهی با علاقه زیاد در حال پیشرفت و فعالیت هستند و طی چندسال اخیر در کنار حضور تیم های گروهی مثل فوتبال و والیبال ورزش های فردی نیز از رشد و پیَشرفت خوبی برخوردار بوده اند.
 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،سپیده محمدی یکی از همین بانوان پلدختری است که در سن نوجوانی به سر می برد با وجود این دارای 10 مقام استانی طی 13 دوره و یک دوره مسابقات غرب کشور و تا به حال طی سه سال پیاپی در مسابقات کشوری به مقام نایب قهرمانی نائل آمده است .

این بانوی ورزشکار پلدختری، نوجوانی است 17ساله که ورزش کاراته را در باشگاه اکباتان خرم آباد زیر نظر مربی خود خانم شهناز حسنوند ادامه می دهد .

وی با انگیزه و اشتیاق زیاد به این مقام ها اکتفا نکرده و سعی دارد باتلاش هرچه بیشتر به تیم ملی راه پیدا کرده و در سطح بین المللی مقام کسب کند .

وی درگفت و گو با خبرنگارتابناک در پلدختر، اظهار داشت:مدت 9سال است که به ورزش کاراته مشغول هستم که هم اکنون در رشته خودم صاحب دانه دو مشکی هستم.

سپیده محمدی افزود:به ورزش کاراته علاقه مند هستم زیرا خانودگی ورزشکار هستیم ،پدرم قبلا دررشته کشتی دارا ی چندین مدال است به واسطه همین امر من هم به رشته کاراته ادامه دادم تا در جامعه فرد مفیدی باشم و تاکنون ورزش موجب شده که بدنی سالم داشته باشم .

وی گفت:ورزش باعث شادابی و نشاط روحی در انسان می شود و جنسیت نمی شناسد بنابراین، روحیه ی شاد و ورزشی من باعث شده که درس هایم را خوب بخوانم و در تحصیلم پیشرفت خوبی داشته باشم .

خانم محمدی افزود:ورزش به مرد و زن نیست هرکس که در رده های ورزشی مختلف علاقه داشته باشد می تواند چه مرد باشد چه زن با تلاش و کوشش پیشرفت کرده و به مقام قهرمانی برسد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که در رابطه با ورزشی که انجام می دهید با چه مشکلاتی مواجه هستید گفت:با توجه به شرایط شغلی پدرم که از شهرستان خرم آباد به شهرستان پلدختر منتقل شده دراین شهرستان ،باشگاه کاراته شیتوریو شیتوکای جهت تمرین وجود ندارد.

این بانوی ورزشکار پلدختری افزود:بنابراین هرهفته یکبار طی دو روز مجبورم جهت تمرین از شهرستان پلدختر به خرم آباد بروم .

خانم محمدی گفت:در شهرستان پلدخترامکانات ورزشی لازم وجود ندارد و تنها یک باشگاه مختص خواهران است که آن هم فاقد امکانات لازم می باشد و خانم ها فقط صبح ها می توانند جهت ورزش به آنجا بروند که مربی خوب هم ندارد.

وی تصریح کرد: بنابراین چون در این شهرستان در سبک خودم باشگاه کاراته وجود ندارد هم اکنون برای تیم شهرستان کوهدشت در لیگ استانی در حال تمرین هستم .

این بانوی ورزشکار صاحب مقام ورزشی پلدختر گفت:مسئولان ورزشی شهرستان پلدختر از ورزش کاراته به ویژه ورزش بانوان هیچ گونه حمایتی نمی کنند و این شهرستان باشگاه مستقلی ندارد و فاقد مربی خوب است .

خانم محمدی افزود:خانواده ام همیشه مشوق و پشتیبان من بوده و با ورزش کردن من هیچ گونه مخالفتی ندارند که هم از پدر و مادرم و هم از مربی ام خانم حسنوند که همواره یاریگر من بوده اند تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم با راه یافتن به تیم ملی محبت هایشان را جبران نمایم .#

-احسان مهرابی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار