کد خبر: ۱۶۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 22 January 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کوروش ساکی پنجشنبه‌شب در همایش خیرین حوزه سلامت استان لرستان در خرم‌آباد که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، به اقدامات انجام‌شده دانشگاه علوم پزشکی لرستان طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث نظام سلامت استان جایگاه خوبی پیدا کرده است و امروز 100 پروژه عمرانی در لرستان جاری است، که دانشکده دندانپزشکی و چند پروژه دیگر امروز افتتاح شدند.

وی با بیان اینکه بیمارستان جایگزین شهدای عشایر فردا با حضور سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم  برای احداث تعیین تکلیف می‌شود، افزود: مرکز تب هسته‌ای در خرم‌آباد برای اولین بار به زودی راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه مرکز رادیوتراپی نیز آماده و خریداری‌شده است که امیدواریم در بحث تجهیز به ما کمک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در بحث هتلینگ بیمارستان نیز در بیمارستان شهید رحیمی اقدامات خوبی صورت گرفته است، همچنین یکی از NIEO مهم کشور در بیمارستان شهید رحیمی به زودی راه‌اندازی می‌شود که از بسیاری از اعزام‌های بیماران جلوگیری می‌کند.

ساکی با بیان اینکه شدید به فضاهای جدید نیاز داریم که البته در این زمینه گام‌هایی نیز برداشته‌شده است، افزود: با اقدامات انجام شده در بیمارستان شهید رحیمی بیماران از راه دور با بیماری خود آشنا می‌شوند و همچنین با توسعه بخش جراحی قلب شهید مدنی گام بلندی در زمینه جراحی قلب و همچنین بخش اطفال برداشته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدامات بسیار خوبی درحالی‌که انجام است که از جمله بیمارستان 196 تختخوابی الیگودرز، ساخت ICU و بازسازی 6 اتاق عمل در دورود، ساخت بیمارستان 77 تختخوابی خیر ساز در بروجرد که پیشرفت بسیار خوبی هم دارد، ساخت اورژانس پلدختر، بازسازی بخش اورژانس و مرکز غربالگری سرطان در کوهدشت، بازسازی اورژانس و هتلینگ الشتر، بازسازی بیمارستان دلفان را می‌توان نام برد.

ساکی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که از جمله افزایش دانشکده‌ها به 10 دانشکده، افزایش رشته‌های دستیاری تخصصی و همچنین پذیرش 55 دانشجوی بومی در رشته پزشکی در سال که پیش‌ازاین تنها 10 نفر پذیرش می‌شد.

وی اضافه کرد: کلینیک‌های تخصصی ویژه نیز از 8 تا به 15 کلینیک رسیده است، ضمن اینکه سال گذشته 85 پزشک متخصص به استان اضافه‌ شده است و تعداد زایمان‌های طبیعی در استان نیز از 4 هزار و 326 مورد به 9 هزار و 177 زایمان رسیده است و همچنین تعداد پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهر به تعداد زیادی افزایش‌ یافته است.

این مسئول بیان کرد: کاهش مرگ‌ومیر مادر به یک مورد در سال بی‌سابقه بوده است و یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود که با اقدامات انجام‌شده امسال صورت گرفته است.

ساکی عنوان کرد: با کمک خیرین و اعتمادی که به ما داشته‌اند گام‌های بسیار بزرگی برداشته‌ایم و برآورد کرده بودیم که امسال 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط خیرین در استان صورت گیرد که تاکنون حدود 60 میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف بهداشت و درمان صورت گرفته است. همچنین یادآور شد: 101 پروژه کوچک و بزرگ با 200 میلیارد تومان اعتبار در استان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پروژه‌های خیر ساز در سال 94 در مجموع اعتباری حدود 55 میلیارد تومان داشته است و این در حالی است که اعتبار ملی ما در سال 94  بالغ بر16 میلیارد بوده است و در واقع خیرین نقش بسیار بزرگی در توسعه سلامت استان دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک شرکت دانش بنیان در زمینه دارویی هستیم ضمن اینکه قرارداد ساخت خوابگاه دانشجویی 520 نفره نیز با 6 میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار