کد خبر: ۱۷۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 01 February 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان انتخابات هیأت کشتی لرستان آذرماه گذشته برگزار شد که در نهایت و در رقابتی تنگاتنگ بین عبدالله عزیزپور رئیس هیأت سابق کشتی با وحید والیزاده مرادی این والیزاده بود که با کسب بیشتر آرا برای مدت چهار سال بر کرسی ریاست هیأت کشتی استان لرستان نشست. انتخاب والیزاده بهانه ای بود تا گفتگویی مفصل را در مورد برنامه های چهار سال آینده کشتی لرستان با او انجام دهیم.


-از سوابقتان شروع می کنیم، سوابق خود را عنوان کنید.

*ضمن عرض خسته نباشید به شما سوابق خودم را در دو بعد سوابق اجرایی و سوابق ورزشی عنوان می کنم. در خصوص سوابق اجرایی بنده سابقه ی معاونت اداری، پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای، ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی مهارت خرم آباد، مشاور مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای، مشاور نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، ریاست ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان فنی و حرفه ای استان و بازرس ویژه پیشگیری و مبارزه با تخلفات این سازمان را در کارنامه دارم. سوابق ورزشی ام نیز که بیشتر مربوط به رشته کشتی است شامل گذراندن دوره مربیگری درجه 2 از فدراسیون کشتی، چندین دوره قهرمانی مسابقات رده های پایه استان، سه دوره حضور در مسابقات انتخابی نوجوانان و قهرمانی کشور، ریاست انجمن کشتی کارگران استان درسال92 و به مذت 2 سال، ریاست انجمن کشتی دانشگاههای استان در سال90 و به مدت 2 سال، خزانه دار هیأت کشتی لرستان در سال89 وبه مدت یک سال، دبیر هیأت کبدی استان به مدت 2 سال، ریاست کمیته کشتی هیأت روستایی عشایری لرستان به مدت 4 سال و ریاست هیأت تیراندازی لرستان به مدت 3 سال و شش ماه

فکر می کنم با عنوان این سوابق دیگر جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند چرا که عده ای از دوستان پس از انتخابات هیأت بحثی را به راه انداخته بودند که من از جنس کشتی نیستم اما می بینید که این گونه نیست.

-شما به این موضوع اعتقاد دارید؟

*بله، اما کسی که مسئولیت یک هیأت ورزشی به خصوص کشتی را عهده دار می شود قبل از هر چیز باید مدیر خوبی باشد چرا که هیأت کشتی تنها یک مجموعه برای برگزاری مسابقات یا اعزام تیم نیست بلکه یک تشکیلات سازمان یافته است و رئیس آن باید سوابق اجرایی زیادی را در کارنامه داشته باشد.

-آیا به این دلیل بود که سوابق اجرایی خودتان را عنوان کردید؟

*دقیقا

_از انتخابات هیأت و پیروزی در آن بگویید. چه اتفاقی افتاد که از هیأت تیراندازی به کشتی گرایش پیدا کردید؟

*من همیشه خودم را از جنس کشتی می دانم. اجازه بدهید از اول بگویم. بنده کشتی را زیر نظر اساتیدی از جمله حاج اسماعیل سپهوند، علی اکبریان، تقی زینی وند و بهمن فیضیان آغاز کردم و خیلی زود توانستم در رده های پایه صاحب چندین عنوان قهرمانی استان شوم. در سال 1377 در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در ارومیه متأسفانه از ناحیه ی استخوان ترقوه دچار مصدومیت شدید و مجبور به جراحی شدم. همین موضوع باعث شد کشتی قهرمانی را به اجبار برای همیشه کنار بگذارم. پس از آن در سال 1380 وارد جرگه ی مربیان شدم. با انتخاب آقای عبدالله عزیزپور به عنوان رئیس هیإت کشتی استان در سال1389 به واسطه ی ارتباط نزدیکی که با ایشان داشتم به عنوان خزانه دار هیأت منصوب شدم. همکاری من با هیأت کشتی یک سال بیشتر دوام نداشت و به دلیل مشغله مجبور شدم هلیرغم میل باطنی از هیأت جدا شوم. در سال 90 رئیس انجمن کشتی دانشگاههای استان شدم . بعد از دوسال رئیس انجمن کشتی کارگران استان شدم. ضمن این که در زمان مدیریت آقای نیکوخصال دراداره ورزش و جوانان رئیس هیأت تیراندازی شدم. در سال 1393 وقتی شنیدم آقای عزیزپور کاندیدای هیأت کشتی نیست در انتخابات هیأت ثبت نام کردم اما به دلایلی انتخابات برگزار نشد. سال بعد از آن که همین آذرماه گذشته بود باز هم ثبت نام کردم که این بار متوجه شدم آقای عزیزپوز کاندیدای انتخابات ریاست هیأت کشتی لرستان است. به هر حال چون قبلا ثبت نام کرده بودم، با احترام به ایشان ادامه دادم که به لطف خدا و عزیزان در این انتخابات پیروز شدم. این ها را گفتم که دوستان بدانند من هیچگاه از کشتی دور نبودم و همیشه خودم را از جامعه کشتی لرستان می دانم.

-نماینده فدراسیون کشتی پس از انتخابات در مصاحبه ای عنوان کرده بود که آقای عزیزپور کاندیدای مدنظر فدراسیون است. این موضوع از انگیزه شما کم نکرد

*بله این موضوع وجود داشتف حتی خیلی از دوستان قبل از انتخابات به من پیشنهاد انصراف دادند اما من پای کار ماندم و با حمایتهای جامعه کشتی موفق شدم.

-ترکیب تیم هیأت کشتی را مشخص کردید؟

*در حال بررسی گزینه های مختلف برای تصدی مسئولیت های مختلف هیأت هستیم که با نهایی شدن این لیست را اعلام خواهیم کرد.

-از بحث انتخابات بگذریم، چه برنامه ای برای استعدادیابی و تیم های پایه دارید؟

*ما همیشه در رده های پایه جزو بهترین های کشور بوده ایم. برنامه های مهم ما در این راستا برگزاری لیگ نونهالان و نوجوانان است. کاری که تنها یک بار در زمان آقای عزیزپور انجام شد و دیگر تکرار نشد. حضور 10 نفر برتر این لیگ در مسابقات انتخابی تیم استان از مزایای این رقابت هاست. تشکیل اردوهای برون استانی برای منتخبین این مسابقات دیگر برنامه ی ماست. در مجموع تصمیم داریم انسجام تیم های پایه را دوچندان کنیم. ضمن این که برنامه ریزی ویژه ای برای راه یابی بهترین های رده پایه به تیم بزرگسالان استان داریم.

-برای پیشکسوتان چه برنامه ای دارید؟ قشری که همیشه به عدم توجه مسئولین هیأت معترضند!

*البته این عزیزان حق دارند، قصد داریم اتاق فکر هیأت کشتی را راه اندازی کنیم و از تمامی پیشکسوتان و صاحب نظران در پیشبرد اهداف کشتی استان بهره ببریم. ضمن این که برنامه هایی در خصوص تجلیل از پیشکسوتان را در دستور کار داریم.

-در اولین مصاحبه بعد از انتخابات هیأت عنوان کردید در لیگ برتر حضور خواهیم داشت. در این مورد توضیح دهید.

*بله، ما در هیأت کشتی یک کمیته اقتصادی تشکیل داده ایم که متشکل از چند تن از فعالان اقتصادی لرستانی است که مقیم استانهای دیگر و یا داخل استان هستند، می شود. تشکیل این کمیته می تواند به ما برای شرکت در لیگ برتر کمک کند، ضمن این که ما روی کمکهای آقای مهندس بازوند استاندار ورزش دوست لرستان که اتفاقا علاقه ی زیادی به رشته ی کشتی دارند و همچنین مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان حساب کرده ایم. من همین جا اعلام می کنم سال آینده به طور قطع در لیگ برتر فرنگی حضور خواهیم داشت. اما برای لیگ برتر آزاد در حال پیگیری هستیم که در آینده مشخص خواهد شد.

-چه برنامه های زیرساختی در دستور کار دارید؟

*البته کارهای زیرساختی و زیربنایی در حیطه اختیارات ما نیست، اما می توانیم به اداره ورزش و جوانان برنامه بدهیم و پیگیر آن باشیم. باید عرض کنم با پیگیریهایی که صورت گرفت 10 تخته تشک به سالنهای کشتی استان از سوی فدراسیون اهدا شده است که در آینده نزدیک به کار گیری خواهند شد. راه اندازی خانه کشتی بروجرد از مطالبات به حق جامعه کشتی این شهرستان است که خوشبختانه با قول مساعد آقای ترابی مدیر ورزش و جوانان شهرستان بروجرد همراه بوده و میسر خواد شد. ضمن این که خانه کشتی خرم آباد در شمال شهر قرار دارد و یکی از برنامه های ما این است که یک خانه کشتی را برای جنوب شهر در نظر بگیریم تا بعد مسافت علاقمندان کشتی جنوب شهر را دچار مشکل نکند.

-آیا برنامه ای در جهت تعامل با ادرات استان به ویژه آموزش و پرورش دارید؟

*بله، ما درخواست همکاری و تعامل را به ادارات و سازمانهایی که ساختار کشتی دارند مانند سپاه حضرت ابولفضل (ع) و جهاد کشاورزی داده ایم. ضمن این که با حضور دکتر فرید بهرامی معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان در شورای کمیته داوران هیأت کشتی به تعامل با این اداره به ویژه در بحث استعدادیابی تیم های پایه بسیار امیدواریم.

-در جهت رفع اختلافات و اشاعه ی وحدت و همدلی در بین اهالی کشتی چه برنامه ای دارید؟

*من ترجیح می دهم این موضوع را از خودم شروع کنم. در این مورد از آقای عزیزپور رئیس سابق هیأت کشتی رخصت گرفته و تقاضای همکاری داده ام. ضمن این که از تمامی اهل فن و صاحب نظران کشتی دعوت می کنم که با نظرات سازنده ی خود ما را یاری دهند. همان گونه که قبلا گفتم ما اتاق فکر کشتی را راه اندازی می کنیم و از تمامی اهالی کشتی دعوت می کنیم به ما کمک کنند.

-در پایان افق کلی هیأت خود را برای چهار سال آینده عنوان کنید.

*در کشتی فرنگی، لرستان جزو 6 استان برتر کشور است. برنامه ی چهار ساله ی ما این است که ضمن ارتقای این جایگاه کشتی آزاد را نیز به این مکان برسانیم. ضمن این که یکی از برنامه های اصلی ما وصل کردن زنجیر تیم های رده های پایه استان به تیم بزرگسالان است که در راستای آن قهرمانان ما فراموش نشده و تا رسیدن به موفقیت در رده ی بزرگسالان ادامه خواهند داد. معضلی که فکر می کنم مشکل اصلی کشتی استان است. در پایان از زحمات استاندار محبوب لرستان در راستای حمایت از ورزش استان تشکر می کنم و از ایشان انتظار د ارم از کشتی لرستان به نحو ویژه حمایت کنند چرا که این رشته ورزش اول استان است. 


وحید کاظمی ذهابی/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار