کد خبر: ۱۹۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 07 March 2016




به گزارش تابناک لرستان غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بیش از 5000 اثر تاریخی در استان وجود دارد که 2300 اثر ثبت ملی شده است.

سلیمانی تصریح کرد: استان لرستان به خاطر داشتن ژئوپارک‌ها، ژئوسایت‌ها و آبشارها از طرف سازمان زمین‌شناسی کشور به‌ عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران معرفی‌ شده است.

وی افزود: وجود بیش از 96 پل تاریخی در لرستان سبب شد تا این استان لقب پایتخت پل‌های تاریخی ایران را به خود بگیرد

.

سلیمانی اشاره کرد:اقدامات خیلی خوبی در راستای زیرساخت‌های گردشگری در استان انجام‌ شده است،.

وی عنوان کرد: بحث چهارخطه‌های مرکز استان به شهرستان‌ها که می‌تواند به جهت ایمنی راه‌ها یکی از دغدغه‌های گردشگران باشد در حال تکمیل است.

سلیمانی ادامه داد: اقدامات خوبی برای احیاء ظرفیت‌های راکد استان انجام ‌شده است.

وی یادآورشد: ظرفیت مراکز اقامتی پذیرایی استان، حدود 1300 تخت بوده که با تلاش‌های مسئولان استان و فراهم کردن بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه امسال آمادگی پذیرش روزانه 10 هزار مسافر در مدارس استان را داریم، تصریح کرد: در ایام نوروز بیش از 200 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی مهیا می‌شود.



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حضور گردشگران نوروزی، شهرداری خرم‌آباد در حال تجهیز چهار پارک است که به‌طور یقین سایر شهرداری‌های استان نیز این اقدامات را انجام می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان به آمادگی سه مرکز اقامتی روستایی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: سال‌گذشته 453 هزار اقامت روز داشتیم که پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار به 500 هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان لرستان، مستند دوزبانه (انگلیسی و فارسی) تهیه‌ شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌ شده تا در ایام نوروز جاذبه‌های گردشگری استان از شبکه سراسری جام‌جم و شبکه پنج تهران پخش شود.

سلیمانی بیان کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات ایام نوروز در شهرهای لرستان راه‌اندازی می‌شود که در این راستا نمایشگاه صنایع‌دستی خرم‌آباد در باغ گلستان در حال راه‌اندازی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار