رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان
،کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم افتتاح همزمان 1757 تخت ICU کشور که در تالار ابن سینای بیمارستان شهید رحیمی برگزار شد گفت: استان لرستان بواسطه برخورداری از ظرفیت های ویژه و نیروهای لایق و کارآمد شایسته توجهات بیشتری است.
کد خبر: ۱۹۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶ 13 March 2016


به گزارش تابناک لرستان ،کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم افتتاح همزمان 1757 تخت ICU کشور که در تالار ابن سینای بیمارستان شهید رحیمی برگزار شد گفت: استان لرستان بواسطه برخورداری از ظرفیت های ویژه و نیروهای لایق و کارآمد شایسته توجهات بیشتری است.

ساکی افزود: این استان با وجود استعدادهای فراوان با محرومیت های مزمنی مواجه است بطوریکه در طول تاریخ استان تا کنون تنها 102 تختICU در آن راه اندازی شده و به تناسب شاخصهای کشور میزان تخت های فعال باید 10 درصد آنها تخت ICU باشد، به 60 تخت دیگر نیازمند است و در 5/1 سال گذشته تلاش شده که این کمبود جبران شود .

وی عنوان کرد : امروز به لطف خداوند و با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، 100 تخت ICU معادل 37 سال گذشته، آماده بهره برداری است و این تختها به میزان 100 درصد افزایش یافته اند که این در جای خود گامی مهم و در خور تحسین است.

ساکی خاطرنشان کرد: به طور متوسط برای احداث و ایجاد هریک تخت ICU که امروز افتتاح شد بالغ بر 250 میلیارد ریال هزینه شده و 50 تخت دیگر نیز طی 2 الی 3 ماه آینده نیز به بهره برداری خواهند رسید و استان از این حیث بی نیاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به معجزه نیکوکاران سلامت و کمک های قابل توجه آنها اشاره کرد وتصریح کرد: طی 5/1 سال گذشته بیش از 350 میلیارد ریال توسط خیرین و نیکوکاران سلامت به بهداشت و درمان استان کمک خیرخواهانه شده است که در طول تاریخ لرستان بی نظیر است و این تلاش تا تکمیل تمام نیازهای بهداشتی درمانی استان بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار