رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به خبرنگاران گفت :طرح تحول نظام سلامت ، برنامه ای که بهداشت و درمان لرستان را متحول کرده و سر و سامان داد.
کد خبر: ۲۰۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 04 April 2016



به گزارش تابناک لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به خبرنگاران گفت :طرح تحول نظام سلامت ، برنامه ای که بهداشت و درمان لرستان را متحول کرده و سر و سامان داد.

کورش ساکی افزود: طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 توسط دولت یازدهم کلید خورد تا تحولی عظیم در نظام سلامت ایجاد کند و طی دو سال اجرای آن ، دستارودهای فراوانی بدنبال این جراحی بزرگ در حوزه سلامت عاید کشور شد.

ساکی بیان کرد: برنامه تحول نظام سلامت در حالی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت که پیش از آن، مردم از بحران دارو در سالهای 91 و 92 ،اوضاع نابسامان بیمارستانها، مراکز درمانی، قیمتهای گزاف دارو، درمان و تجهیزات پزشکی و هزینه های کمرشکن سلامت کلافه شده و به ستوه آمده بودند تا جایی که حوزه سلامت به آشفته بازاری بدل شده بود که هزینه های پرداختی مردم برای دریافت خدمات سلامت از مراکز درمانی دولتی در سال 92 به بیش از 60 درصد افزایش یافته بود.

وی تصریح کرد: در این آشفته بازار، با اتخاذ تدابیر مناسب و با توجه ویژه به مقوله ی حیاتی سلامت ، دولت یازدهم بعنوان مهمترین اولویت کاری اش با اجرای برنامه تحول نظام سلامت و هشت بسته ی حمایتی آن، در ابتدا وضعیت گرانی دارو را سر و سامان داد و کمبود 270 قلمی را مهار کرده بطوریکه این کمبودها در حال حاضر به 30 قلم کاهش یافته و پس از آن نوبت به درمان رسید و بسته های حمایتی ارزشمند برنامه تحول و امروز پس از گذشت قریب به دو سال اقداماتی مهم انجام و گامهای اساسی فراوانی برداشته شد تا منویات رهبر معظم انقلاب که همانا تحقق عدالت در سلامت است عینیت یابد.

ساکی خاطرنشان کرد: این برنامه عظیم و ارزشمند در لرستان نیز با اختصاص 1430 میلیارد ریال از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها به اجرا در آمد که کاهش پرداختی مردم با 789 میلیارد ریال اعتبار، شاه بیت برنامه تحول در لرستان بود و ترویج زایمان طبیعی با 39 میلیارد ریال ، حمایت از ماندگاری پزشکان با 236 میلیارد ریال، مقیمی پزشکان با 36 میلیارد ریال، ارتقاء هتلینگ بیمارستانی با 146 میلیارد ریال، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت با 117 میلیارد ریال و راه اندازی اورژانس هوایی با 23 میلیارد ریال دیگر بسته هایی بود که اجرا شد و با اجرای آنها 5/3 میلیون نفر ویزیت تخصصی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت علاوه بر درمان در حوزه بهداشت نیز با صرف اعتباری قریب به 212 میلیارد ریال در سال گذشته اجرا شد و در سالجاری نیز در حوزه آموزش استمرار خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار