در گفت وگو با سید مهدی موسوی :
کد خبر: ۲۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ 12 April 2016


Image result for ‫سید مهدی موسوی  انتخابات اصلاحات خرم آباد‬‎

تابناک لرستان :حجت الاسلام سید مهدی موسوی از چهره های شاخص و سیاسی در بین اصلاح طلبان لرستان است که به "سید صراحت اللهجه” شهرت دارد. وی همواره نقشی محوری در فعالیت های سیاسی اصلاح طلبان در دهه های گذشته داشته و نقشش در هماهنگی اصلاح طلبان استان بی بدیل است.

ثبات قدم ،صراحت لهجه ،اعتقاد به مشی ناب اصلاحات ،عدم نگاه بیزینسی به فعالیت های سیاسی و شناخته بودن در سطح ملی از عمده ویژگی های مردی است که بسیار کم حرف بوده و یک شخصیت عملگرای سیاسی محسوب می شود. درخصوص آخرین مواضع سیاسی اصلا ح طلبان لرستان در آستانه انتخابات مرحله دوم مجلس دهم با وی گفتگو کرده یم.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب لرستان در این گفت و گو به انتقا د از انتخاب گزینه دوم شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد پرداخته و گفت: مرتضی محمودوند صدرصد اصولگرا و ناهمراه با دولت تدبیر و امید است.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی تصریح کرد: دوستان شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد و میز سیاسی آن از هول حلیم به دیگ افتاده و تصمیمی اشتباه اتخاذ کرده اند که به تعبیر بنده غلط است.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور ۶۰درصدی احزاب و تشکل های اصلاح طلب و ۴۰درصد افراد نخبه و فعال سیاسی در کشور شکل گرفته است،افزود: این روند در خرم آباد رعایت نشده و متاسفانه برخی افراد در شورای سیاست گذاری انتخاب شده اند که حاصل آن خطای استراتژیک در انتخاب گزینه ایی اصولگرا به نام نامزد مورد حمایت فهرست تدبیر و امید در انتخابات مرحله دوم است

photo_2016-04-11_13-31-02.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب لرستان اظهار داشت:شورای هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب به عنوان جهت دهنده به فعالیت های سیاسی اصلاح طلبان رسمیت و مقبولیت دارد که در معرفی گزینه ها بر اساس مشی اصلاح طلبی حرکت می کند.

وی افزود: رسمیت و مقبولیت این شورا بواسطه عضویت دبیران کل احزاب و نهادها و تشکل های سیاسی اصلاح طلبی است و همواره جایگاهی ویژه در تصمیمات سیاسی داشته و خواهد داشت.حجت الاسلام سید مهدی موسوی صراحتآ از گزینه انتخاب شده شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خرم آباد انتقاد کرد و گفت: این گزینه هیچ صبغه اصلاح طلبی ندارد و نه تنها به ما نزدیک نیست بلکه در جبهه تقابل با اصلاحات قرار دارد.

مهم ترین بخش صحبت های مرد صریح اللهجه اصلاحات لرستان دراین مصاحبه به شرح ذیل است:

*من در نشست اعضای میز استان لرستان در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی کشور برای انتخاب گزینه دوم رای ممتنع دادم.

*این اتفاق به نام شورای سیاست گذاری صورت نگرفته است چون بر خلاف کشور روند تشکیل و معرفی اعضای این شورا صحیح نبوده است.

*نظر شورای هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب لرستان حمایت قاطع از تک اصلاح طلب دکتر محمد بیرانوندی به عنوان نماد اصلاح طلبان لرستان در انتخابات مرحله دوم و معرفی اعظم محدی نیا بعنوان گزینه دوم بود.

نظر شخصی من این بود که اصلا به بحث گزینه دوم ورود پیدا نکنیم و به طور قاطع از بیرانوندی حمایت و انتخاب نفر دوم را به مردم واگذار کنیم.

*در نشست اعضای میز استان لرستان در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی کشور اعلام کردم این نظر شما را قبول ندارم چون قابل دفاع نیست و به ضرر جریان اصلاحات است.

*در انتخاب شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب لرستان با حضور ۲۱حزب و تشکل سیاسی اصلاح طلب برای گزینه دوم ،اعظم محمدی نیا ۱۴رای را کسب کرد.

*وقتی اعظم محمدی نیا خودش می گوید من اگر رای بیاورم همراه و حامی دولت تدبیر و امید هستم و به دکتر عارف در انتخاب رئیس مجلس رای می دهم و صراحتا مواضع خود را بیان می کند ،عاقلانه این بود که وی به عنوان گزینه دوم مورد حمایت شورای سیاست گذاری قرار بگیرد.

*اعظم محمدی نیا را اصلاح طلب نمی دانم اما مواضع او به شاخص های مد نظر شورای سیات گذاری و دولت تدبیر و امید نزدیک است.

*شایعاتی که در خصوص پس گیری امضای حمایت از محمدی نیا از سوی بعضی از اعضای شورای هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب وجود دارد بی پایه است چون در آن جلسه صورت جلسه به امضای تمامی حاضرین رسیده و رسمیت دارد و پس گرفتن امضاها منوط به تایید رئیس دوره ای شورای هماهنگی است و لذا با توجه به امضای آنها ذیل صورتجلسه این پس گیری امضاها موضوعیتی نداشته و انتخاب گذشته به قوت خود باقی می ماند.

گفت وگو : عباس دارایی – روزنامه نگار وفعال سیاسی – (بلوطستان )

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
NBA 2K17 MT PS4
|
China
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
Come on, Stop!
NBA 2K17 MT PS4 http://bbs.feelingtouch.com/privatemessage/view/3227?folderid=38943
شورای شهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت مخاطبان فرهیخته عارضم به حضور انورتان که سر کار خانم دکتر فیروزه غضنفری از اساتید برجسته دانشگاه واز اهالی قلم هنر رسانه و مطبوعات می باشد تنها ایشان است که می تواند ناجی خرم آباد باشد و زمینه پیشرفت توسعه و عمران و اشتغال جوانان را فراهم کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار