کد خبر: ۲۲۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 08 May 2016



 نمایندگان  جدید مردم رمز توسعه وآبادانی لرستان

تابناک لرستان :بر کسی پوشیده نیست که بهترین پاسخ شایسته به مردم خدمت شایسته به آنان است اما در این مجال سعی می شود تا با منتخبان شریف مردم لرستان در مجلس دهم مواردی از روی وظیفه رسانه ای به استحضار مبارکشان برسانم.

در استان لرستان هم در همان مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی چهار نماینده از نه نماینده این استان مشخص شدند و در دهم اردیبهشت ماه امسال نیز پنج نماینده دیگر هم انتخاب شدند.

مردم لرستان در دهم اردیبهشت ماه بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای حماسه آفریدند .

در شهرستان های خرم آباد ،بروجرد ودورود رقابت10کاندیدابا حساسیت فراوان طیفی ،طایفه ای ،سیاسی با انتخاب 5برگزیده استان به کار خود پایان داد تا نه نماینده مجلس دهم لرستان برای توسعه استان وهم گرایی وهم دلی رقابت ها را به رفاقت ها برای گسترش وتوسعه استان در کلیه زمینه های اقصادی ،اجتماعی ،فرهنگی وورزشی دهند .

صید محمد بیرانوندی ،محمد رضا ملکشاهی راد ،علاالدین بروجردی ،عباس گودرزی و مجید کیانپور با اعتماد مردم به صندل سبز بهارستان رسیدند.

درمرحله دوم لرستان از طیف اصولگرایان چهار نفر واز اصلاح طلبان یک نفر به مجلس راه یافت وعلیرغم اینکه اکثریت نمایندگان راه یافته اصولگرا وهم سو با سیاست های دولت تدبیر وامید نیستند وبه قولی لیست امید در لرستان با شکست مواجه شد ولی از این نمایندگان انتظار داریم که وکیل الدوله نباشند ولی بر خلاف نمایندگان تندرو وافراطی مجلس نهم با سیاست های کلان ودر چارچوب نظام دولت هم سو بوده وبرای توسعه وآبادانی لرستان مردم را فدای طیف وجریان سیاسی نکنند .ومطالبات بی چون وچرای مردم نجیب وولایت مدار لرستان را از قوه مقننه ومجریه بگیرنند.

در این بین مردم بصیر و انقلابی به مانند همیشه به وظیفه خود عمل کردند و بنا بر مثل قدیم‌ها آسیاب به نوبت ، و این بار نوبت مسئولان و بویژه نمایندگان محترم منتخب مجلس شورای اسلامی است تا پاسخ شایسته را به این مردم شایسته بدهند.

بر کسی پوشیده نیست که بهترین پاسخ شایسته به مردم خدمت شایسته به آنان است اما در این مجال سعی می شود تا با منتخبان شریف مردم لرستان در مجلس دهم مواردی از روی وظیفه رسانه ای به استحضار مبارکشان برسانم.

راستش اما با خودم فکر کردم که این مطالب در ظاهر ساده اما در باطن مهم را در قالب کدام سبک خبری «هرم وارونه ، تاریخی ، دایره ای ، الماس ، گیلاسی ، ساعت شنی و ... »تنظیم و منتشر کنم اما به این نتیجه رسیدم که این مطالب به زبان مردم و به سبک مردمی تنظیم شود نه به سبک های مرسوم تنظیم خبر ، چرا که مردم ما بهترین سبک را دارند و سبک شان سبک انقلابی است سبکی که برگرفته از سبک شهدا ، امام شهدا و رهبر گرانقدر انقلاب است.

مردم شریف لرستان که همواره در عرصه های مختلف انقلاب بویژه در هشت سال دفاع مقدس دینشان را به خوبی به انقلاب ادا کرده اند همواره شایسته دریافت بهترین خدمات می باشند اما این در حالیست که در حال حاضر این خدمات آن گونه که باید باشد نیست.

قرار گرفتن در صدر آمار بیکاری کشور، تعطیل و نیمه تعطیل بودن بیش از دو سوم مراکز تولیدی و کارخانه‌های نه چندان زیاد استان ، نصف بودن میانگین سپرده بانکی مردم ، بالا بودن نرخ اعتیاد و آسیب های اجتماعی بخش عمده ای از مشکلات لرستان ه است آنهم در شرایطی لرستان از ظرفیت های فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله در کشاورزی ، گردشگری ، معادن برخوردار است و این واقعیت تلخ اصلا زیبنده دیار فلک وافلاک لرستان و مردم نجیب آن نیست.

مردم از مسئولان و نمایندگان که بعنوان وکیل خود راهی خانه شان در بهارستان کرده اند انتظار دارند که از حق موکلان خود به خوبی دفاع کنند و لرستان را از مشکلات عدیده امروزش نجات دهند.

بدیهی است برای تحقق این مهم که البته شعار ساختن لرستان را مردم تا کنون بیشتر در حد وعده و وعید دیده و یا شنیده اند باید شرایط لازم آنرا فراهم کرد و این شرایط جزء در سایه همدلی ، هم افزایی ، کنار گذاشتن اختلافات ، استفاده از توانمندی نخبگان و فرهیخته گان فارغ از سلایق متعدد آنان فراهم نمی شود.

مردم استان لرستان با جمعیت حدود دو میلیون نفری که همه همواره با برادری در یک استان زندگی می کنند از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند که هر هشت نماینده شان جدای از اختلافات سلیقه که البته طبیعی و لازم هم هست برای توسعه لرستان همه یکی شوند و یکدل و یکصدا فقط به فکر منافع استان با استفاده مناسب از منابع استان باشند.

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا با تشکیل اتاق فکر و برگزاری جلسات مستمر و منظم با نخبگان دلسوز خانواده دو میلیون نفری لرستان و استفاده از نظرات و پیشنهادهای آنان و نظارت و تعامل و مناسب با مسئولان مختلف برای استان شایسته لرستان برنامه و سند توسعه تدوین ببینید و برای اجرایی شدن این برنامه ها از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا بجای پرداختن به دخالت در عزل و نصب مسئولان و حتی دخالت در کار کارمندان و بجای پیگیری آسفالت کاری روستاها حقوق واقعی آنان را در پایتخت پیگیر شوند.

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا با رایزنی لازم با مسئولان ارشد کشور امتیازات و اعتبارات مناسبی را برای پروژهای بزرگ استان مانند راه آهن ، پتروشیمی ، راه اندازی مراکز تولیدی تعطیل و احداث کارخانه های متعدد و مناسب با شرایط استان جذب کنند.

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا پیگیر تحقق طرح های مصوبات سفرهای رایاست جمهوری به لرستان که فقط تا کنون حدود 30 درصد آن محقق شده اند شوند و موانع اجرای آنرا برطرف کنند.

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا با توجه به نامگذاری سال جدید توسط رهبری عزیز به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ، وضع اقتصاد و معیشت کشور و استان را که صد البته اولویت اول هم می باشد با برنامه و تلاش مناسب بهبود ببخشند و برای حل مشکلات اقتصادی جامعه اقدام و عمل لازم را انجام دهند.

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا جوانان شان را با همکاری دیگر مسئولان از مشکل کمرشکن و پر زیان بیکاری نجات دهند..

مردم از نمایندگان منتخب خود انتظار دارند تا با عملکرد مناسب و شایسته ، آنان دیگر نمایندگانی یکبار مصرف نباشند.

امید می رود نمایندگان منتخب و محترم مردم سلحشور و رنج کشیده لرستان به اعتماد و انتظارات به حق مردم پاسخ درخور را بدهند.

بنده در پایان به نوبه خود بعنوان کوچکترین عضو خانواده بزرگ رسانه پیشنهاد می کنم نمایندگان منتخب مردم لرستان در مجلس دهم شورای اسلامی در صورت صلاحدید یک دبیرخانه تشکیل داده و از نظرات سازنده بزرگان و نخبگان دلسوز و مسئولان استان در بخش‌های مختلف در جلسات متعدد و منظم مطلع شوند و با بررسی نظرات و پیشنهادهای آنان سند تحول استان را تدوین کنند و تمام توان خود را برای زدودن غبار غلیظ کاستیهای استان و پیشبرد این سند به کار گیرند و در فواصل زمانی مناسب به مردم گزارش کار ارایه دهند و از هم جا از همه صاحب نظران ، فرهیختگان و اهالی رسانه استان استدعا دارم برای توسعه و پیشرفت استان همدل و همنوا و مطالبه گر شوند.

در این راستا بنده کمترین عضو کوچک خانواده رسانه هم اعلام آمادگی میکنم برای خدمت به استان و تعامل با خدمتگزاران به مردم بانک اطلاعاتی‌ مربوط به بخش‌های مختلف استان را که شامل مشکلات و راهکارهای برون رفت از آن که از کارشناسان مربوطه جمع آوری نموده ام را تقدیم و در حد توان اندکم در این مسیر گام بردارم.

به امید آبادی و اقتدار هرچه بیشتر خانواده استان لرستان و کشور ایران با استفاده از ظرفیت ، خرد و توان جمعی همه اعضای این خانواده

نویسنده: محمود داودی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار