مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان:
مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان ضرورت تشکیل راه اندازی شبکه‌ای تحت عنوان تسهیل گران ازدواج را مطرح کردوگفت:زنان اولین قربانیان آسیب‌های اجتماعی هستند، و بیش از ۴۱ هزار زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد به سرمی برند.
کد خبر: ۲۲۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 09 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ، مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان ضرورت تشکیل راه اندازی شبکه‌ای تحت عنوان تسهیل گران ازدواج را مطرح کرد.

لیلا سلاحورزی  با طرح این ایده در جلسه  مشترک شورای مدیران کمیته امداد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور معاون فرهنگی کمیته امداد کشور برگزار شده بود، تصریح کرد: زنان اولین قربانیان آسیب‌های اجتماعی هستند، و بیش از ۴۱ هزار زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد به سرمی برند.

وی ببا تاکید برضرورت توجه به زنان جوان قربانی اعتیاد که مطلقه نیستند، خطاب به حاضران درجلسه گفت: عمده مراجعه کنندگان به دفتر امور بانوان استانداری لرستان بانوان جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ای بوده که همسر آن‌ها معتاد و فاقد منبع درآمدی نهستند و هیچ نهادی هم از این زنان حمایت نمی‌کند حتی کمیته امداد نیز به دلیل همسردار بودن این افراد آن‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد لذا باید تمهیداتی برای رسیدگی به این زنان انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه  ازدواج مجدد زنان تحت پوشش کمیته امداد امری است  که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد تاکید کردل:برای تحقق این امر لازم است مشاوره‌های قوی و اقدامات اساسی صورت گیرد.

سلاحورزی براه اندازی شبکه‌ای تحت عنوان تسهیل گران ازدواج در استان را ض روری دانست و یادآور شد: بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستورکار امور بانوان و خانواده استان‌ها قرار گرفته است

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای این منظور می‌توان این زنان را از چرخه حمایت کمیته امداد خارج کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان دبا بیان اینکه  پرداخت مستمری ماهانه ۶۰ هزار تومان به زنان سرپرست خانوار کفاف گذران زندگی را نمی‌دهد اظهار داشت: این امر موجب مراجعه زیاد این زنان به دفتر امور بانوان استانداری و درخواست کمک های موردی به آن‌ها شده است.

لیلا سلاحورزی در پایان گفت : باید فعالیت عمده‌ای روی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار