رییس دانشگاه لرستان در سومین گردهمایی تشکل های دانشجویی حامی محیط زیست کشور:
،خسرو عزیزی ، در سومین گردهمایی دانشجویی حامی محیط زیست که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در محل سالن شهید شهریاری دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: اساسی‌ترین ساختار و پایه برای زندگی امروز بحث محیط‌زیست است و باید این مقوله مورد نظر همگان قرار بگیرد
کد خبر: ۲۲۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 10 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،خسرو عزیزی ، در سومین گردهمایی دانشجویی حامی محیط زیست که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در محل سالن شهید شهریاری دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: اساسی‌ترین ساختار و پایه برای زندگی امروز بحث محیط‌زیست است و باید این مقوله مورد نظر همگان قرار بگیرد.

رییس دانشگاه لرستان که در مراسم سومین گردهمایی دانشجویی حامی محیط زیست کشور در لرستان سخن می گفت ،با بیان این مطلب، افزود: دانشجویان پیکره اصلی دانشگاه را تشکیل می‌دهند و باید در بحث محیط زیست که بستر حیاط است، ورود جدی پیدا کنند، چراکه زیست‌کره مجموعه‌ای از موجودات زنده و غیرزنده است که با یک تعامل اکولوژی حیات را به وجود می‌آورند.

عزیزی عنوان کرد همه دست‌اندرکاران آموزش عالی در حفاظت از محیط زیست هم و غم داشته باشند، و در بحث توسعه باید برنامه‌ریزی‌ها به نحو پیش رود که توسعه به قیمت تخریب محیط زیست تمام نشود.

این مسئول بابیان اینکه بزرگان علوم زیست محیطی براین باورند اگر دخالت‌های نابجای انسان نباشد، اکوسیستم‌های طبیعی به مانند ساعت منظم و مرتب کار خود را انجام می‌دهند خاطر نشان کرد: اما متاسفانه شاهدیم که در روز طبیعت (سیزده‌به‌در) مردم به تخریب محیط زیست می‌پردازند. در حالی که به این مقوله بسیار اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک ابرموجود زنده است یادآور شد: درختان و گیاهان ریه‌های این ابرموجود زنده هستند، لذا باید در بحث حفاظت و صیانت از سوی محیط زیست صاحب‌نظران و اهل فن ورود جدی پیدا کرده و توجه ویژه به این مهم داشته باشند.

رییس دانشگاه لرستان اظهار داشت: امیدوارم خروجی این همایش منجر به یکسری راهکارهای عملیاتی باشد

خسرو عزیزی در پایان گفت: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیان شده است، امیدوارم حداقل این همایش منجر به حفظ بلوط که سمبل زاگرس است،‌ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار