رییس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:
شيرزاد نجفي مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان در نشست بررسي چگونگي مقابله با آتش سوزي مراتع و جنگلها در شهرستان دروود گفت: سال گذشته به منظور پيشگيري از هرگونه آتش سوزي در جنگلها و مراتع استان 13 هزار كيلومتر آتش در استان ايجاد شد.
کد خبر: ۲۲۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 11 May 2016


به گزارش تابناک لرستان ، شيرزاد نجفي مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان در نشست بررسي چگونگي مقابله با آتش سوزي مراتع و جنگلها در شهرستان دروود گفت: سال گذشته به منظور پيشگيري از هرگونه آتش سوزي در جنگلها و مراتع استان 13 هزار كيلومتر آتش در استان ايجاد شد.
نجفی افزود: بر اساس استانداردهاي جهاني براي هر يك هزار هكتار جنگل يك نيروي كارشناس و در ايران براي هر 13 هزار هكتار و در استان لرستان براي هر 27 هزار هكتار يك كارشناس حافظ منابع طبيعي وجود دارد كه كمبود نيرو موجب بروز مشكلات فراواني براي عرصه ها و منابع طبيعي استان شده است.
وي تصریح کرد: آتش سوزي هاي سنوات گذشته ناشي از سهل انگاري رهگذران ، كشاورزان و چوپانان از يك سو و گرما و خشكي شديد مراتع از طرفي ديگر بود كه موجب خسارت زيادي به عرصه ها و منابع طبيعي استان شد.
نجفي اظهار داشت : امسال به دليل بارندگيهاي زياد و رويش فراوان مراتع كار حفاظت از مراتع و جنگل ها سخت تر شده است.

همچنین ماشالله نعمتی فرماندار دورود در اين نشست با بیان اینکه در دروود از كمبود نيرو و تجهيزات اطفاء حريق رنج می بریم خاطر نشان کرد: پارسال 47مورد آتش سوزي در جنگلها و مراتع اين شهرستان رخ داد.
وی تاکید کرد: از ابتدايي ترين وسايل و تجهيزات اطفاء حريق در شهرستان دورود محروم هستيم .

نعمتی یادآور شد: وظيفه و رسالت ما مراقبت از منابع طبيعي و نگهداري آنها براي استفاده نسلهاي بعدي است.
در این جلسه حسن مهرزادرييس اداره منابع طبيعي شهرستان دورود نيز اظهار داشت: به منظور نگهداري و حفاظت از منابع طبيعي انتظار داريم نيروهاي مردمي حضور فعال تري در بحث اطفاء حريق هاي احتمالي داشته باشند.
مهرزادگوشزد کرد : پارسال 47 مورد آتش سوزي در منابع طبيعي و جنگلهاي شهرستان دورود به وقوع پيوست كه 20 مورد آن بدون خسارت و 27 مورد داراي خسارات جزيي و كلي بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار