سعید متصدی خبرداد:
سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه همایش مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های کشور به خبرنگاران تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست براساس اولویت های کاری در راستای مقابله با خشکسالی ،گرد و غبار و احیای تالاب ها ،بودجه هایی در دو سطح مطالعات و تحقیقاتی و اجرایی در نظر گرفته است.
کد خبر: ۲۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 11 May 2016


به گزارش تابناک لرستان، سعید متصدی  در حاشیه همایش مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های کشور به خبرنگاران تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست براساس اولویت های کاری در راستای مقابله با خشکسالی ،گرد و غبار و احیای تالاب ها ،بودجه هایی در دو سطح مطالعات و تحقیقاتی و اجرایی در نظر گرفته است.
وی افزود: از محل این طرح سند استانی مقابله با گرد و غبار در لرستان برای نخستین بار در کشور تدوین شده است.
متصدی ادامه داد:  امروزه در دنیا مشارکت مردم در امور حفاظتی بسیار پررنگ است و باید جوامع محلی در این راستا اختیارات و مسئولیت داشته باشند.
وی عنوان کرد:در دولت تدبیر و امید تعداد سمن ها و تشکل های مردم نهاد افزایش بسیار خوبی داشته است.
متصدی بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای تفویض اختیارات به استان ها 20 طرح مشمول ارزیابی در قالب مشارکت مردمی ،دانشگاهیان و نمایندگان استانی را به استانها تفویض اختیار کرده است.
وی اذعان کرد: اعتبارات دولتی برای پیشبرد اهداف زیست محیطی قابل توجه نیست و در این راستا باید به ظرفیت های اجتماعی و بخش خصوصی و طبیعت باید توجه کرد .

متصدی اضافه کرد : استراتژی حذف کیسه های پلاستیکی که گریبانگیر شهرها و حتی تالاب ها هستند از سیاست های اصلی سازمان محیط زیست است.
وی خاطر نشان ساخت  : در این راستا تلاش می شود با استفاده از اهرم هایی مانند قانون ،مدل های اقتصادی مناسب و مشارکت مردم ،رسانه ها این حرکت را در کشور نهادیه سازی شود.
این مقام گفت: رسانه ها به عنوان حلقه ارتباطی محیط زیست و مردم نقش قابل توجهی در این فرهنگ سازی خواهند داشت .

سعید متصدی  عنوان کرد: لرستان یکی از استان های بکر طبیعی ایران است و ظرفیت بسیار زیادی در زمینه طبیعت و میراث فرهنگی دارد .
وی تصریح کرد : در صورت رونق صنعت گردشگری لرستان هم طبیعت استان ماندگارخواهد بود و هم برای جامعه محلی ایجاد شغل و اقتصاد پویا می کند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشورتاکید کرد: برنامه مدیریت صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های غنی طبیعی برای نسل آینده هدیه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار