رییس سازمان محیط زیست کشور خبرداد:
عصومه ابتکار در جمع خبرنگاران لرستان از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار در سطح جهان خبر داد
کد خبر: ۲۲۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 12 May 2016


به گزارش تابناک لرستان ،معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران لرستان از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار در سطح جهان خبر داد.

رییس سازمان محیط زیست کشور در این خصوص گفت: موضوع گرد و غبار دو بحث کانون های داخلی و خارجی دارد.

وی افزود: گرد و غبار در کشور هم منشا خارجی و هم منشا داخلی دارد.

ابتکار عنوان کرد:در این راستا استانهای مختلف کشور مکلف شده اند که کانون های تولید گرد و غبار را در استانهای خود شناسایی کنند.

وی بیان داشت: در نهایت اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با گرد و غبار در استانها در قالب یک طرح ملی احصا خواهد شد.

ابتکارگفت: موضوع مقابله با گرد و غبار در استانها نیازمند یک کار فرا بخشی مانند کاشت نهال، مالچ پاشی و ... است.

وی با اشاره به اینکه   گرد و غبار برای استانهای غربی کشور دارای منشاء بیرونی است  تصریح کرد: متاسفانه شاهد ورود گرد و غبار از کشور عراق به استانهای غرب کشور هستیم.

ابتکار افزود:طی سال ۹۲ با نوری مالکی رئیس جمهور کشور عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار جلسات و مذاکراتی داشتیم ولیکن با حملات سلفی ها و داعش به شدت عراق ناامن شده و برنامه های پیش بینی شده در رابطه با مبارزه با گرد و غبار جنبه اجرایی پیدا نکرد.

وی به رایزنی های صورت گرفته با وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عراق در رابطه با موضوع گرد و غباراشاره کرد وگفت: در این راستا صندوق منطقه ای مبارزه با گرد و غبار تشکیل شد.

وی با اشاره به  تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار عنوان کرد: برای تشکیل این صندوق قطعنامه سازمان ملل اخذ شده و با دبیر کل سازمان ملل مکلف شد که گزارشی در مورد گرد و غبار در غرب آسیا تهیه کند.

ابتکار یادآور شد: در قالب این گزارش سازوکارهای مالی، فنی و انتقال تجربیات در این رابطه مشخص خواهد شد.

این مقام به برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست جهان طی دو هفته آینده نیز اشاره کرد واظهار داشت : در این اجلاس نشست تخصصی گرد و غبار به طور حتم برگزار و این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار