رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان :
عبدالله پازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:در سال‌جاری حدود 60 هزار هکتار گندم آبی، 200 هزار هکتار گندم دیم، 130 هزار هکتار جو، و نزدیک به 5 هزار هکتار کلزا در استان کشت شده است و پیش‌بینی می‌شود از این مقدار سطح زیر کشت حدود 470 هزارتن گندم و 180 هزارتن جو و حدود 7 هزار تن کلزا خواهد بود.
کد خبر: ۲۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 14 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،عبدالله پازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ازکشت 390 هزار هکتار گندم و جو در استان خبرداد.

وی که  در گردهمایی توجیهی عوامل و کارگزاران خرید تضمینی محصولات گندم، کلزا و جو، سخن می گفت با اعلام این خبر بیان داشت:52 مرکز خرید گندم، 11 مرکز خرید جو و3 مرکز خرید کلزا در سطح استان کار خرید تضمینی این محصولات را انجام می‌دهند.

پازدارتصریح کرد:در سال 95 یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان خرید محصولات مهم و اساسی کشاورزی است .

وی افزود: در این راستا هماهنگی‌های لازم از طریق تعاون روستایی استان، اداره کل امور عشایری، شرکت غله و شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده که محصولات کشاورزان به موقع خریداری شود.

این مسئول عنوان کرد: همه فعالیت‌ها در استان متأثر از کشاورزی است.

پازدار خاطر نشان کرد:تولید 470 هزار تن در سال، 500 میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق می‌کند.

وی با اشاره به تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی به منظور ارائه خدمات بیشتر به بهره‌برداران بخش کشاورزی به حاضران گفت: در سال‌جاری حدود 60 هزار هکتار گندم آبی، 200 هزار هکتار گندم دیم، 130 هزار هکتار جو، و نزدیک به 5 هزار هکتار کلزا در استان کشت شده است و پیش‌بینی می‌شود از این مقدار سطح زیر کشت حدود 470 هزارتن گندم و 180 هزارتن جو و حدود 7 هزار تن کلزا خواهد بود.

درادامه این نشست مهرداد غضنفری  معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانیاستانداری لرستان نیز بیان کرد: کشاورزی لرستان حداقل 30 درصد تولید ناخالص استان را به خود اختصاص داده که رقم قابل توجهی است و در سال اقتصاد مقاومتی و با توجه به ماهیت جهاد کشاورزی، برنامه‌های تدوین شده در اقتصاد مقاومتی سهل الوصول‌تر و آسان‌تر است.

غضنفری گفت: کشاورزی بخش اقتصادی غالب استان است و درآمد گندم این استان با کل سهم اعتبارات عمرانی استان برابر است.

این مسئول تصریح کرد: اولویت همه برنامه‌ها، تخصیص اعتبار، حفظ امنیت و آرامش و اولویت دستگاه‌های نظارتی؛ همراهی برنامه‌های اقتصادی مقاومتی است و مدیریان باید با قوت کارشان را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار