درپنجاه وهشتمین نشست فرهنگ عمومی پلدختر مطرح شد:
صبح امروز ،پنجاه و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی پلدختر با موضوع" کارآفرینی عوامل پیش برنده وبازدارنده "در سالن کنفرانس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پلدختر برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 17 May 2016





به گزارش تابناک لرستان  ،پنجاه و هشتمین نشست  شورای فرهنگ عمومی پلدختر با موضوع" کارآفرینی عوامل پیش برنده وبازدارنده "در سالن کنفرانس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پلدختر برگزار شد.

 در این نشست حجت السلام محمد سوری  امام جمعه پلدختر گفت: سرمایه خوب ،معتقد بودن ،کار و تلاش ،مدیریت خوب ،دانش و تخصص و امنیت اقتصادی از مولفه های کار آفرینی مطلوب است.

 سوری بابیان اینکه احساس امنیت مقدم بر امنیت است ،تصریح کرد: باید احساس امنیت در راستای سرمایه گذاری فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: بانک ها از عوامل فرار سرمایه گذار و رکود واحدهای تولیدی شهرستان هستند وبانک به علت سود بالای بانکی و مقروض شدن سرمایه گذاران واحد های تولیدی را تملک می کند که در راستای جهش اقتصادی مانع تلقی می شود.

سوری عنوان کرد: کارشکنی های اداری نیز یکی دیگر از موانع کار آفرینی است زیرا سرمایه گذار نباید در بروکراسی نفس گیر اداری سرگردان شود.

وی با ضروری خواندن  ایجاد انگیزه در کارآفرینان بیان داشت: مسئله اقلیم و شرایط آب و هوایی نیز یکی دیگر از ضعف های کار آفرینی است به طوری که سرمایه گذاران به دلیل آب و هوا شاید تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشند لذا باید مسئولین در این خصوص چاره اندیشی کنند.

همچنین فرماندار پلدختر نیز در این نشست فعال سازی واحد های راکد شهرستان را یکی از اولویت های محوری در راستای تحقق اقتصادی دانست .

به گفته نورالدین درمنان بانک ها اگر واحدی را تملک می کنند باید آنرا فعال کنند.

فرماندار پلدختر  تمرکز بر سرمایه گذاری ها را لازم دانست و تصریح کرد:باید پرسید شهرستان پلدختر چه بهره ای از ظرفیت های نفتی اش برده است.

درمنان افزود: خوراک پتروشیمی حداقل بهره ای است که ما باید از انتقال خطوط نفت که بعضا محیط زیست ما را تخریب می کنند داشته یاشیم.

وی ادامه داد: زیر ساخت ها باید برای جهش اقتصادی فراهم شود و طوری برنامه ریزی شود از این حوزه استفاده گردد.

درمنان اظهار داشت: بروکراسی اداری از مولفه های دست و پا گیری است که شرایط و ظرفیت ها را برای اشتغال و کار آفرینی فراری می دهد لذا در این خصوص مدیران باید با خلاقیت و دلسوزی این موانع را برطرف کنند.

وی یادآور شد: باید هر خانه به یک کارگاه کوچک اشتغالزا تبدیل شود.

درمنان بیان کرد: تسهیلات باید در راستای اشتغال و کارآفرینی پرداخت شود نه اینکه احیانآ بیکاری را به بیکار بدهکار تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: باید اقدامات ما در پایان سال نمود عینی داشته باشد و اقدام و عمل محور فعالیت های ما در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل باشد.درمنان گفت: با فراهم بودن زیر ساخت های روستایی از قبیل برق و آب و گاز و..باید روستاها به کانون توسعه پایدار و اشتغالزایی در حوزه های کشاوزری ،دامپروری و صنایع دستی تبدیل شوند.

درمنان با برشمردن  صداقت ،صلابت ،رشادت ،ایثار وش هادت و وحدت و عزم ملی به عنوان مولفه های ملت ایران در ایستادگی هشت ساله در برابر دشمنان  خاطر نشان کرد: این مولفه ها در جنگ اقتصادی که دشمنان ملت ایران به راه انداخته اند باید برای مقابله با این توطئه ها همین مولفه ها عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در پلدختر تصریح کرد: بهره بالای بانکی یکی از مولفه های فرار سرمایه گذار است. وی گفت: سرمایه گذاران واحد های تولیدی متاسفانه تمکن مالی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی نیستند و به همین دلیل مقروض شده و صنایع آنها را کد شده است.

نورالدین درمنان تاکید کرد: اقتصاد و معیشت گفتمان غالب جامعه امروز است و تاکید بر رفه موانع آن همواره یکی از محورهای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در انتخاب نام سال های اخیر بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدخترنیز در این نشت بیان داشت : اقتصاد همواره یکی از سرفصل های مورد تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها بوده است.

فریدون کریمی فرد با بیان این مطلب ادامه داد: با مشارکت جامعه و افراد خلاق در اقتصاد و تکیه بر فرهنگ کار و کار آفرینی اقتصاد به شکوفایی منتج می شود.وی گفت: دستگاههای متولی اقتصاد و کار آفرینی باید رهنمودهای رهبری را با برنامه ریزی و رفع موانع سرلوحه کار خود قرار دهند.

 این نشست با مشارکت اصحاب رسانه در بحث وبیان  نظرات  آنان همراه بود آنچنانکه بنا به دیدگاه آنان وتایید فرماندارپیشنهاد برگزاری تریبون آزاد درمحلات شهر، لزوم تبیین فرهنگ پاسخگوئی مسئولان دربرابر رسانه ها که زبان گویای مردم هستند، ریشه یابی موضوع دلایل مهاجرت و دلواپسی تحصیل کرده های بیکار، عدم شفافیت دراعلام تعداد افراد و بیکارانی که طی دوره های مختلف درپروسه اشتغالزائی شهرستان جذب شده و بکارگرفته شده اندو محرمانه و زیرمیزی بودن این موضوع که باعث نگرانی طیف عظیمی از مردم گردیده از جمله مسائلی بود که توسط اصحاب رسانه مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفت.

گفتنی است که در این نشست  بحث برگزاری تریبون آزاد در محلات شهر ونماز جمعه مورد تصویب قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار