جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان خبرداد:
سردار حبیب‌الله توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در جمع خبرنگاران از برگزاری یادواره سردار قاسم مدهنی و10 هزار شهید بسیج عشایریکشور با حضور سردار نقدی در خرم آباد خبرداد.
کد خبر: ۲۳۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 18 May 2016

به گزارش تابناک لرستان ،سردار حبیب‌الله توکلی
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در جمع خبرنگاران از  برگزاری یادواره سردار قاسم مدهنی و10 هزار شهید بسیج عشایریکشور با حضور سردار نقدی در خرم آباد خبرداد.

وی افزود: این یادواره با سخنرانی سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستعضفین کشور 30 اردیبهشت در محل پادگان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خرم‌آباد برگزار می‌شود.

توکلی با اشاربه زندگی   شهید قاسم مدهنی گفت : این شهید درسال 41 در خانواده‌ایی مذهبی در روستای عشایری چشمه علی خرم‌آباد به دنیا آمده است وپس از گذراندن مقطع ابتدایی در این روستا، برای ادامه تحصیل به خرم‌آباد آمد و اولین فعالیت‌های انقلابی خود را در انجمن اسلامی دبیرستان شروع کرد و سپس به خاطر عشق و علاقه به نظام اسلامی وارد سپاه شد.
وی ادامه داد:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، احیا روحیه جهادی و انقلابی در جامعه و معرفی شهید شاخص عشایر کشور شهید قاسم مدهنی از مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهید قاسم مدهنی و 10 هزار شهید جامعه عشایری است.
توکلی خاطر نشان ساخت:شهید قاسم مدهنی در روزهای آغازین جنگ به جبهه اعزام شد و به دلیل هوش بالایی که داشت، مورد توجه فرماندهان قرار گرفت و موفق شد دوره دافوس را بگذراند و در عملیات‌های مختلفی در دوران دفاع مقدس حضور داشت که در آخرین عملیاتی که شرکت کرد بیت‌المقدس در منطقه قمیش بود که در تاریخ 27 خرداد سال 67 در این عملیات به مقام والای شهادت نایل آمد.
وی عنوان کرد:عشایر با تقدیم 10 هزار شهید نقش تعیین‌کننده‌ایی در دفاع مقدس داشتند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان  بیان داشت: عشایر استان لرستان در روزهای آغازین جنگ با سلاح‌های برنو و ام یک خود به مصاف دشمن تا دندان مسلح بعثی رفتند و در کل کشور 101 ایل و 600 طایفه داریم که جمعیت عشایر در این بین یک میلیون و 200 هزار نفر است و از این تعداد 13 ایل و 76 طایفه در استان لرستان وجود دارد که بیشترین عشایر استان نیز با جمعیتی بیش از 51 هزار نفر در شهرستان الیگودرز واقع هستند.
سردارحبیب اله توکلی درپایان  تاکید کرد: امروز عشایر لرستان همانند کشور حافظ انقلاب، نظام و ولایت هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار