کد خبر: ۲۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 19 May 2016


به گزارش تابناک لرستان ف به نقل از خبرگزاری مهر،فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور گفت: در حال حاضر عشایر تولید دارند اما سود آن دست دلال و واسطه می رود.

سردار علی پاشا محمدی اظهار داشت: ما هر سیاه چادر عشایر را به یک کارگاه اشتغالزایی و تولیدی تعبیر و تفسیر می کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زندگی عشایر تابلوی تمام نمای اقتصاد مقاومتی است گفت: با این وجود وضعیت موجود وضعیت مطلوبی نیست.

فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور با تاکید بر بهبود و رونق اقتصادی زندگی عشایر در کشور بیان داشت: در این راستا باید مسئولان ادارات و سازمان های ذی ربط در قالب شورای عالی عشایر استانها و کشور پای کار بیایند.

سردار محمدی ادامه داد: ادارات و سازمانهای مربوط بباید ماموریت های ذاتی خدمات خود را به جامعه عشایری در حوزه های مختلف سواد آموزی، حرفه آموزی، بهداشت و درمان، تعمیر مراتع ، تامین نهاده های دامی و خرید محصولات و تولیدات عشایر انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عشایر تولید دارند اما سود آن دست دلال و واسطه می رود گفت: امیدواریم از تولید به مصرف در این حوزه اتفاق افتدد.

فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور در ادامه سخنان خود گفت: در سازمان بسیج مستضعفین و سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برنامه هایی داریم که بتوانیم محورمیت زدایی از مناطق عشایری داشته باشیم.

سردار محمدی با اشاره به اصلاح نژاد دام، واکسیناسیون دام، بهداشت دام را با حضور بسیجیان اعلام آمادگی کرده ایم که به عهده بگیریم گفت: همچنین کمک کنیم که زندگی عشایر از تک محصولی دام به چند محصولی کشاورزی، باغداری، پرورش آبزیان، طیور، گیاهان دارویی و تولید و فروش صنایع دستی توسعه یابد.

وی جامعه عشایر کوچنده کشور را ۱.۲ میلیون نفر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار و پراکنش در ۲۷ استان کشور عنوان کرد و گفت: این عشایر شامل اقوام عرب، لر، کرد، فارس، بلوچ، آذری، قشقایی و ... است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار