کد خبر: ۲۳۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 May 2016


خبرگزاری فارس: آغاز فاز اجرایی اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیر ماه سال جاری

به گزارش تابناک لرستان به نقل از فارس ،محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به سران سه قوه ابلاغ شده و دولت پرچمدار این حوزه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: براساس بررسی‌ها و اسناد بالادستی، این سیاست‌ها به 12 برنامه اصلی رسیده‌اند که ذیل هر برنامه، چند طرح و ذیل هر طرح، چند پروژه در سه بازه زمانی پایان دولت یازدهم، پایان برنامه ششم و همچنین سند چشم‌انداز توسعه تنظیم شده است.

فروزان‌مهر افزود: تلاش می‌شود که در این برنامه‌ها درون‌زایی، بیرون‌زایی، افزایش دانش‌بنیان، عدالت‌محوری و مردم‌محوری لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از آغاز فاز اجرایی اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.

این مسؤول در خصوص مباحث مربوط به استان‌ها گفت: این سیاست‌ها به برنامه‌هایی در برش‌های استانی نیازمند است که توسط ستاد اقتصاد مقاومتی هر استانی شکل می‌گیرند و در زمان مقرر شده به مرحله اجرا درمی‌آیند.

فروزان‌مهر با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی و اختیاراتی که در سه استان منتخب به عنوان پایلوت این امر به وزیر کشور داده شده است، اضافه کرد: برای اجرایی کردن این موضوع، راهکاری تحت عنوان قرارگاه مدیریت اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی برقرار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از انتخاب یک معین برای هریک از سه استان‌های ات شده خبر داد و مطرح کرد: این معین همکاری و همیاری مناسبی با مجموعه فرماندهی دارد و وزیر کشور در هر ماه به این استان‌ها سفر می‌کند.

وی کاهش نرخ بیکاری، فعال‌سازی واحدهای غیرفعال، توسعه صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ارتقای سهم تولید و افزایش سهم ارزش افزوده را از مهمترین شاخص‌های وضع موجود تا رسیدن به وضع مطلوب برشمرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار