کد خبر: ۲۳۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 19 May 2016


بیکاری

به گزارش تابناک لرستان ،بیش از نیمی از جوانان مستعد و تحصیل‌کرده بروجردی به دلیل بیکاری به‌ناچار در فضایی نابرابر و بدون امکانات در جدال با بیکاری به مشاغل کاذب و یا مهاجرت از این شهرستان روی می‌آورند.

  هفته جوان فرصتی مناسب است تا خدمات مسئولان در راستای رفع مشکلات جامعه جوان کشور بازخوانی و مرور شود و نقایص موجود در این راستا به نحوی با برگزاری جلساتی به این نام بررسی و مرتفع شود.

چند سالی است باهمت کانون‌ها و نهادهای جوانان در کشور و از جمله شهرستان بروجرد هم‌زمان با سالروز فرارسیدن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) مراسمی ویژه تحت عنوان جشنواره جوان حضرت علی‌اکبر(ع) باهدف معرفی نخبگان و شناسایی فرصت‌های کمتر دیده‌شده در راستای توجه به جوانان برگزار می‌شود.

این همایش که برای ششمین سال در شهرستان بروجرد با حضور چهره‌های جوان و نخبه این شهرستان و نیز مسئولان ظهر امروز در سالن دکتر زرین‌کوب مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد به‌دوراز همه بی‌توجهی‌های سالانه‌ای که مسئولان در حیطه وظایف و اختیارات خود به جامعه جوان این شهرستان داشته‌اند، آکنده از عطر خودباوری و نشاط در فضایی صمیمی برگزار شد.

شهرستان بروجرد با دارا بودن جمعیتی اغلب جوان با کمترین امکانات موجود در راستای فعالیت این قشر از جامعه روزگار سپری می‌کند تا به گفته برخی مسئولان بیکاری سایه سنگین خود را بر سر 60 درصد آنان پهن کرده و مجال بروز استعدادهای و شکوفایی را از آن‌ها بستاند و به‌ناچار مهاجرت از دیار فرزانگان را برای آینده آن‌ها رقم زند.

بااین‌حال حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد امروز در سخنان خود در این همایش با انتقاد از روند رو به رشد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان عالم پرور بروجرد گفت: باید برای رفع مشکل بیکاری که در حال تبدیل‌شدن به یک بحران است توسط مسئولان این شهرستان چاره‌ای اندیشیده شود.

افزایش سن ازدواج تهدیدی دیگر برای جوانان

وی بابیان اینکه کشور ما کشوری جوان است، افزود: یک‌سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده و ضرورت دارد نیازهای واقعی جوانان اولویت‌بندی شده و مسئولان باید دغدغه رفع مشکلات جوانان ازجمله اشتغال و ازدواج آن‌ها را داشته باشند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به فعالیت ثمربخش جوانان در راستای سازندگی، فناوری هسته‌ای و اطلاعاتی و کسب موفقیت‌های بسیار در این زمینه‌ها عنوان کرد: بالا رفتن سن ازدواج در جوانان آن‌هم به دلیل افزاش بیکاری در میان آن‌ها یکی دیگر از مشکلات جوانان است که بافرهنگ دینی ما تناسبی ندارد.

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به حوزه جوانان در شهرستان بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر چند سالی است که اعتباری در حوزه جوانان به بروجرد اختصاص داده نشده و در صورت تخصیص آن ضرورت دارد وزارت ورزش و جوانان اعداد و ارقام واقعی آن را اعلام کند.

در ادامه انتقاد از کمبودهای رایج در حوزه جوانان بروجردی حسین کردی مسئول کانون جوانان و نخبگان این شهرستان به توفیقات جوانان بروجردی در سایه همه این کمبودات اشاره کرد و گفت: جوانان بروجردی با همه کمبود امکانات رتبه‌های قابل قبولی در کشور کسب کرده‌اند و هرساله در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های برتر کشوری را کسب می‌کنند.

نامهربانی و نادیده گرفتن جوانان بروجرد

وی بیکاری را عمده‌ترین مشکل جوانان بروجرد دانست تا در روز جوان با یافتن فرصتی برای بیان آن عنوان کرد: شهرستان بروجرد پتانسیل‌های خوبی در حوزه جوانان دارد اما با توجه به همه کمبودها و نامهربانی‌ها ذره‌ای از بزرگی و موفقیت بچه‌های بروجرد کم نشده و جوانان این شهر موفقیت‌های چشمگیری را در بخش‌های مختلف از آن خودکرده‌اند.

حضور جوانان بروجردی در جشنواره‌های مختلف با حداقل امکانات و کمترین هزینه ازجمله افتخاراتی است که اینک مسئول کانون جوانان بروجرد از آن به نیکی و شایستگی یاد و بیان کرد: امروز حماسه یعنی جهاد علمی و فرهنگی و جوانان امروز در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی حماسه‌ها و افتخارات بزرگی آفریدند که شایسته نام قهرمان هستند.

وی از کسب رتبه نخست توسط جوانان بروجردی در جشنواره اتفاق در میان دیگر جوانان کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر 581 کارگاه خانگی اشتغال زنان در بروجرد وجود دارد و وام‌هایی برای این کارگاه‌ها در نظر گرفته‌شده و خروجی هر یک از این برنامه برای شهرستان کاملاً محسوس است.

تجلیل از 26 تن از جوانان نخبه بروجردی پایان‌بخش ششمین جشنواره جوان حضرت علی‌اکبر(ع) در بروجرد بود تا بازهم نگاه‌های جوانان مستعد این دیار به حاصل و ثمره چنین نشست‌ها و همایش‌هایی دوخته شود تا بار دیگر یاد آن‌ها به سال بعد موکول نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار