کد خبر: ۲۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 20 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مصاحبه با واحد خبر لرستان با اشاره به استقرار پایه دهم در سال تحصیلی آینده گفت : در سال تحصیلی آینده بیش از 21هزار دانش آموز در پایه دهم مشغول به تحصیل خواهند شد که باید برای هدایت تحصیلی آنان به دقت برنامه ریزی کرد . دکتر گودرز کریمی فر افزود : بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت باید 39درصد از دانش آموزان متوسطه نظری به رشته های فنی ،حرفه ای و کاردانش هدایت شوند .

وی خاطر نشان کرد : آموزش های فنی و حرفه ای رسمی از جمله آموزش هایی است كه بسیاری ازکشورها  برای تربیت نیروی كار متخصص و ماهر از آن بهره می گیرند .

کریمی فر در ادامه افزود :  مهارت آموزی ،کارآفرینی و اشغال زایی یکی از اهداف عمده تشویق  دانش آموزان به رشته های فنی ،حرفه ای و کاردانش است .

وی ادامه داد :  آموزش و پرورش برای ترغیب دانش آموزان برای ورود به این آموزش ها و همین طور ایجاد انگیزه در بین هنرجویان آن، برنامه های متعددی همچون كاربردی كردن و درآمدزایی آموزش های فنی و حرفه ای را در دستور کار قرار داده است .

کریمی فر به فعالیت 267هنرستان در سطح استان لرستان اشاره کرده و گفت : 11هزارو 70هنرجو در این هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند که باید تلاش شود تا تعداد  هنرجویان استان را به میانگین کشوری نزدیک کرد .

وی در ادامه تصریح کرد : طرح تولیدی کردن هنرستان ها در 35سال گذشته در تعدادی از هنرستان های استان اجرا شد که نتایج اثربخشی را نیز به دنبال داشت . 
کریمی فر تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام آموزشی و بازار كار، ارتقاء كیفیت آموزشی با رویكرد آموزش تولید  محور، ایجاد زمینه مناسب آموزشی بر مبنای نیازهای مهارتی شغلی با هدف تلفیق دانش نظری و مهارت عملی، دستیابی به مهارتهای مورد نیاز از مسیر خودآموزی، و  استفاده بهینه از منابع و امكانات و افزایش بهره وری را از اهداف طرح تولیدی کردن هنرستانها برشمرد و گفت : آموزش های تولیدمحور كه با هدف ارتقاء كیفیت تولید و با نگاه به بازار فروش صورت می گیرد یكی از ضرورت هایی است كه نظام آموزشی به خصوص در شاخه فنی و حرفه ای دنبال می کند .
 وی تاکید کرد : اگر استراتژی و راهبرد برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای به این سو حركت نكند در عمل آموزش های تئوری صورت خواهد گرفت كه از نیازهای بازار جدا خواهد بود


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار