کد خبر: ۲۳۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 21 May 2016


تابناک لرستان :مصلای شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر باگذشت 6 سال تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.مصلای نماز جمعه معمولان یکی از پروژه های راکد شهرستان پلدختر و استان لرستان است. تکمیل این طرح مطالبه اصلی مردم است که با وجود خیل نمازگزاران از صف اولویت بندی مصلاهای نیمه تمام استان لرستان خارج شده است.

این شهر 10 هزار نفری مانند سایر مناطق کشور با داشتن مردمی ولایتمدار و مومن و مقید به مسایل دینی نیازمند ساخت مصلای می باشد زیرا این خلاء نمازگزاران جمعه این شهر را با مشکلاتی مواجه ساخته است .
تنها مسجد شهر گنجایش نمازگزاران جمعه را ندارد
یک شهروند معمولانی به خبرنگار ایرنا در پلدختر می گوید: شهر معمولان با وجود خیل نمازگزاران از داشتن مصلا بی بهره است ومردم روز جمعه نماز خود را در مسجد این شهر برگزار می کنند که گنجایش لازم را ندارد و بیشتر اوقات بعضی از مراجعه کنندگان برای شرکت در نماز جمعه به خاطر نبود جا بر می گردند .
محمد کوشکی می افزاید: بعضی اوقات به علت فضای کم مسجد بعضی از نمازگراران نماز خود را در خیابان اقامه می کنند با توجه به این که حضور جوانان در میان نمازگزاران چشمگیر است .
مصلای معمولان با گذشت 6 سال تکمیل نشده است
یک نمازگزار معمولان پلدختر می گوید: حدود 6 سال از آغاز عملیات اجرایی مصلای نیمه کاره شهر معمولان می گذرد اما هنوز تکمیل نشده واجتماع با شکوه نمازجمعه در مسجد شهر برگزار می شود از مسوولان می خواهیم که نسبت به ادامه ساخت وتکمیل آن تلاش کنند .
محسن پور حسینی افزود: با توجه به استقبال مردم شهر از شرکت در نماز جمعه تنها مسجد شهر معمولان پاسخگوی خیل عظیم نمازگزاران جمعه نیست و این مسئله یکی از مشکلات مردم این شهر است.
بانوی معمولانی می گوید : با توجه به شور و شوق مردم ولایتمدار و مومن معمولان برای شرکت و حضور چشمگیر در مراسم های معنوی ، مذهبی و فرهنگی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان ظرفیت مسجد جوابگوی جمعیت شرکت کننده نیست .
ساخت مصلا مطالبه به حق مردم است
فاطمه شاکرمی می افزاید: در بعضی از مراسم ها مشاهده می شود که حتی محلی برای نشستن پیدا نمی شود امیدواریم مسوولان هر چه سریعتر برای این موضوع چاره اندیشی کرده و در ساخت مصلا این مکان روحانی که مطالبه به حق مردم است تسریع به عمل آورند .
نمازگزاران جمعه زیر آفتاب سوزان نماز را اقامه می کنند
یکی از مردم شهر معمولان پلدختر می گوید: اکنون در آستانه فصل گرما نمازگزاران جمعه شهر معمولان مجبور به اقامه نماز در زیر آفتاب سوزان می شوند همچنان که در فصل زمستان و سرما بیرون از مسجد نماز می خوانند .
خلیل صیاد منصور می افزاید: این شهر با پشتوانه عظیم علمی و اندیشه ای باز که نسبت به تناسبت جمعیتی دارای شرکت کنندگان چشمگیری می باشد به یک مکان مناسب برای برگزاری نماز جمعه نیاز دارد ، مردم و نمازگزاران جمعه در پایان نماز برای خروج از مسجد با مشکل مواجه هستند .
امام جمعه معمولان در گفت و گو با خبرنگارایرنا در پلدختر به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره نماز جمعه اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند: قرارگاه ایمان ، اخلاق و بصیرت نماز جمعه است و نماز جمعه یک امر عبادی سیاسی و پایگاه ایمان بصیرت واخلاق می باشد.
مطرح کردن مباحث عبادی – سیاسی مکانی به نام مصلا می خواهد
حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی با بیان این که در روز جمعه خطیب جمعه بحث های عبادی و سیاسی را مطرح می کند افزود: مطرح کردن و بیان این بحث ها به مکانی به نام مصلی برای اجتماع حداکثری مردم نیاز دارد .
وی گفت: مسوولان استانی در سال 1389 تصمیم برآن گرفتند که مصلایی را در شهر معمولان احداث کنند در پی این موضوع عده ای از مردم خیر زمینی به مساحت حدود هفت هزار متر مربع به مصلا اهدا کردند .
وی تصریح کرد: مسوولان مربوطه در این زمین عملیات اجرایی مصلارا آغاز کردند و تا به امروز با گذشت 6 سال تنها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی یکسال اخیرا هیچگونه عملیاتی در ساخت این مکان صورت نگرفته است .
امام جمعه معمولان گفت: با توجه به این در استان مصلاهای زیادی در حال احداث است جمعی از مسوولان تصمیم به اولویت بندی ساخت مصلاها گرفتند و مصلای شهر معمولان را از اولویت خارج کردند.
حجت الاسلام حکیمی گیلانی با انتقاد از این مسئله افزود: با توجه به این که جمعیت شهر معمولان در حدی است که به مصلا نیاز دارد و اگر قرار بر اولویت بندی باشد باید اولویت بر اساس تعداد نماز گزاران در نظر گرفته شود .
وی تصریح کرد: شواهد و مدارکی وجود دارد که برای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ارسال شده است مبنی بر این که جا و مکان فعلی در شهر معمولان گنجایش جمعیت نماز گزاران را ندارد .
در اولویت قرار دادن دوباره مصلی از خواسته های مردم است
وی گفت: در این خصوص با مسوولان امر مکاتباتی صورت گرفته که در این موضوع تجدید نظر نموده و ساخت مصلای معمولان را یک بار دیگر در اولویت قرار دهند .
امام جمعه معمولان ابراز امیدواری کرد: مسوولان در این رابطه تدابیری بیاندیشند تا بیشتر از این شرمنده نمازگزاران جمعه این شهر نشویم .
10 میلیارد ریال اعتبار نیاز ساخت شبستان مصلا است
حجت الاسلام حکیمی گیلانی با بیان این که مساحت مصلا معمولان6 هزارو 441 متر و زیربنای آن دوهزارو 577 مترمی باشد افزود: در حال حاضر ساخت شبستان مصلا معمولان 50 درصد پیشرفت داشته که برای ادامه ساخت شبستان و وض
وخانه مبلغی حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار