کد خبر: ۲۳۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 21 May 2016

مدیر کل فنی و حرفه‌ای: جوانان لرستانی آماده افتخار آفرینی در مسابقات جهانی مهارت باشند
تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری یافته :مدیر کل آموزش، فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: بالا بردن سطح توانمندی و مهارت جوانان موجب پیشرفت در عرصه‌های اقتصادی می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "رحمان قلاوند" عصر جمعه در همایش تجلیل از 313 جوان نخبه و ورزشکار لرستانی اظهار کرد: برای اولین بار است که جوانان و نخبگان مهارتی لرستان در چنین جلسه‌ای حضور دارند.
وی با بیان این‌که نیازمند به بالا بردن سطح توانمندی و مهارت جوانان برای حضور در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال هستیم، افزود: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل نام‌گذاری شده لذا هیچ جمعی بهتر از جوانان قادر نیستند که به این شعار لبیک بگویند.
مدیرکل آموزش، فنی و حرفه‌ای استان لرستان اظهار کرد: امروز 5 نفر از نخبگان مهارت لرستان وجود دارند که باوجود تمامی مشکلات توانسته‌اند در اواخر سال قبل در رشته‌های مختلف این موفقیت را در المپیاد مهارت به دست آورند.
قلاوند افزود: آقای محبی‌نژاد در رشته کنترل صنعتی با کسب مدال طلای در بین تمامی شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها خوش درخشیده است.
وی با بیان این‌که آقای حسینی در رشته دیجیتال و طراحی وب توانسته است مدال طلای المپیاد مهارت را به دست آورد، افزود: در رشته‌هایی همچون طراحی، دوخت، قنادی و شیرینی‌پزی هم جوانان لرستانی مدال‌های برتر را کسب کرده‌اند.
مدیر کل آموزش، فنی و حرفه‌ای استان لرستان خاطرنشان ساخت: در دنیا سازمانی به نام سازمان جهانی مهارت وجود دارد و کشورهایی را با شرایط خاص به عضویت خود می‌پذیرد که ایران در سال 2 هزار عضو این سازمان شده و در دوره‌های مختلف در مسابقات جهانی مهارت شرکت کرده است.
قلاوند گفت: این سازمان هر دو سال یک‌بار برای تعیین سطح مهارت المپیاد جهانی را برگزار می‌کند و در کشور برای ایجاد آمادگی هر یک‌ساله مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی استانی و ملی برگزار می‌کند.
وی اظهار کرد: در سال 2017 مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی برگزار خواهد شد و امیدواریم جوانان نخبه لرستانی بتوانند نام استان لرستان را در این مسابقات سربلند کنند.
مدیر کل آموزش، فنی و حرفه‌ای استان لرستان همچنین گفت: برای نخستین بار است مسابقات جهانی در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و ورزشکاران ایران اسلامی به دلیل پیشتاز بودن در حوزه‌های مختلف باید بتوانند با آمادگی بیشتری در این مسابقات شرکت کنند و باعث سربلندی کشورمان شوند.
وی افزود: امیدواریم جوان لرستانی با آمادگی کامل در این مسابقات جهانی شرکت کنند و مقام‌های قابل‌ توجهی به دست آورند.
مدیر کل آموزش، فنی و حرفه‌ای استان لرستان در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته رتبه 8 کشوری را از آن خودکرده و این در حالی است که در سال 93 رتبه 21 بودیم و 13 رتبه ارتقا داشتیم.
قلاوند تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سند مهارت سال 95 استان لرستان تقدیم استاندار شده است و امیدواریم با کمک ایشان بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسیم.
خبر: مصطفی باقری- یافته
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار