علاءالدین بروجردی در سمینار آموزشی کمپین بلوط:
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی که در سمینار آموزشی کمپین بلوط،سخن می گفت با اشاره به ضرورت استفاده ازتجارب جهانی در زمینه حفظ محیط زیست ونجات جنگل های بلوط زاگرس تاکید کرد:باید از تجارب جهانی در خصوص حفاظت از گونه با ارزش بلوط استفاده کنیم .
کد خبر: ۲۳۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 21 May 2016





به گزارش تابناک لرستان ،علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی که در سمینار آموزشی کمپین بلوط،سخن می گفت با اشاره به ضرورت استفاده ازتجارب جهانی در زمینه حفظ محیط زیست ونجات جنگل های بلوط زاگرس تاکید کرد:باید از تجارب جهانی در خصوص حفاظت از گونه با ارزش بلوط استفاده کنیم .

بروجردی با بیان اینکه محیط زیست در کل جهان مظلوم است تصریح کرد: بزرگترین مخرب زیست‎محیطی در دنیا کشورهای بزرگی چون آمریکا هستند که حاضر به امضای پیمان کیوتو نیز نبود.

وی با بیان اینکه آب وهوای جهانی و اکوسیستم را با کارخانه‎های طویل و عریض بدون توجه به نیازهای زیست‎محیطی تخریب می‎کنند خاطرنشان کرد:ما هم در کشورمان به شدت نیازمند آموزش‎های زیست محیطی هستیم؛ فراتر از بلوط که نماد استان است.

وی افزود: باید از تجارب جهانی در زمینه حفاظت از این گونه با ارزش استفاده کنیم و در همین مقوله آتش‎سوزی نیز روش‎های نوین و خوبی که به آن دست یافته‎اند را به کار گیریم. در همین راستا می‎توان با کشور پرتغال که مرکز بلوط اروپاست یادداشت تفاهمی منعقد شود.

بروجردی ادامه داد: علی‎رغم سمن‎های متعددی که وجود دارد متاسفانه در سراسر کشور به خصوص در حوزه کشاورزی توجه به عرصه زیست‎محیطی ضعیف است.

نماینده مردم بروجرد اضافه کرد: همه کشاورزان از بالا رفتن قیمت کود شیمیایی و کاهش سهمیه‎شان انتقاد دارند اما در کشورهای توسعه‎یافته از جمله فرانسه ما شاهد کشاورزی صددرصد ارگانیک هستیم.

وی تصریح کرد: کود و سموم شیمیایی ره‎آورد غرب هستند که اولین اثر تخریب آن به روی زمین است؛ بعد از چند دهه زمین کشاورزی باری نمی‎دهد و ما متاسفانه کج‎راهی را با سرعت طی می‎کنیم.

بروجردی با بیان اینکه کشت ارگانیک در حال حاضر در کشور مطرح شده است و قیمت میوه‎های ارگانیک چند برابر میوه‎های تولید شده با کود شیمیایی است اظهار داشت:سموم و کودها از طریق میوه و سبزیجات تولید شده با آن به بدن وارد می‎شوند و موجب به ایجاد سرطان در بدن خواهند شد.

وی با بیان اینکه از مصرف ظروف یک بار مصرف در تمام دنیا منسوخ شده اند و همگی به سمت استفاده از ظرف‎های گیاهی رفته‎اند اشاره کرد: این ظروف در سه تا شش ماه تجزیه شده و می‎توانند خوراک خوبی برای دام‎ها نیز باشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش جهاد کشاورزی در رابطه با بحث محیط زیست تاکید کرد:جهاد کشاورزی باید نقش مهمی در ترویج و آموزش داشته باشد که متاسفانه این ارگان نقش مهمی در این خصوص ندارد.

رییس کمیسون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بیان کرد: ای کاش جهاد و وزارت کشاورزی هیچگاه با هم تلفیق و ادغام نمی‎شدند و این اتفاق نمی‎افتاد چراکه حال نقش واقعی خود را ندارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار