کد خبر: ۲۳۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 21 May 2016



به گزارش تابناک لرستان به نقل خبرگزاری برنا درلرستان ،محمد بیرانوندی ظهر شنبه در نشست با فعالان بخش خصوصی استان لرستان از حضور مردم خرم آباد در انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و اظهار داشت: حکایت انتخابات تمام شده است، تا دیروز با دیگر کاندیداها در مقام تبلیغ و رقابت بودیم ولی از امروز قصد داریم در مقام رفاقت در خدمت مردم باشیم.

وی افزود: جهاد اکبر از امروز آغاز شده که در آن بیش از هر چیز به همت، حمایت و پشتوانه قهرمانان فکری و اندیشه ای حوزه اقتصاد و سایر حوزه هایی که استان در آن ها دچار مشکل است، نیاز داریم.

منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ادبیات کشور هنگامیکه بحرانی در جایی رخ می دهد برای حضور قهرمانان و دلاوران منطقه فراخوان داده می شود امروز نیز در استانی زندگی می کنیم که شرایط بسیار بحرانی داشته لذا باید از نیروهای نخبه برای رفع این بحران ها استفاده شود.

بیرانوندی با بیان اینکه گمشده من در مسیر نجات استان از بحران کسی است که بتواند گره ای از گره های مردم را باز کند، ادامه داد: وضعیت اقتصادی مردم آنقدر بد بوده که چند نانوا در سطح شهر خرم آباد نان را به صورت قرضی می فروشند و این یک معضل بزرگ است این در حالی است که استان لرستان از مواهب زیادی برخوردار است که برای استفاده از آن ها باید در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لرستان از لحاظ علمی رتبه خوبی در کشور دارد، عنوان کرد: لرستان در حوزه ایده، منابع و تئوری و ... دارایی های زیادی دارد با این حال مردم ما مجبورند نان قرض بگیرند.

منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز قدرتی به دست آورده ام می خواهم آن را در راستای خدمت به مردم به کار گیرم، تصریح کرد: در دیدار با وزیر نفت به ایشان گفتم دولتمردان ما بعد از انقلاب همگی شعار دادند می خواهیم ثروت و قدرت را بین کشور عادلانه توزیع کنیم ولی این عادلانه توزیع کردن باعث شده لرستان با بیش از ۱۳۰ هزار بیکار در راس جدول بیکاران کشور باشد.

بیرانوند از عبور لوله های نفت از لرستان و خسارات زیست محیطی ناشی از آن ها انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که به لرستان خوراک لازم برای پالایشگاه داده نمی شود لذا همه این مسائل را با وزیر نفت در میان گذاشتم و موضوع عبور خطوط لوله جدید از لرستان را کم لطفی دانستم.

وی با اشاره به اینکه لرستان قطب کشاورزی بوده با این حال تنها ۲۵ درصد اراضی آن آبی هستند، افزود: متوسط اراضی آبی کشور ۴۵ درصد است و لرستان علی رغم داشتن آب فراوان در این بخش حتی به نرم کشوری هم نرسیده است.

نماینده منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان در حوزه کشاورزی درد های فراوانی دارد، اضافه کرد: در حوزه صنعت نیز دغدغه های فراوانی دارم و با توجه به اینکه از ۷۰ واحد تولیدی تنها تعداد کمی از آن ها مشغول به کار هستند از صنعتگران برای پویایی این حوزه انتظار ویژه داریم.

بیرانوندی با اشاره به اینکه در کشور ما تورم قانون بیداد می کند، بیان داشت: مجلس این دوره بیش از اینکه در پی وضع قانون جدید باشد به دنبال این است که ناظر بر اجرای قوانین بوده و از تعداد قوانین مزاحم کم کند لذا در حوزه صادرات اگر به وضع قوانین خاصی نیاز است فعالان اقتصادی استان آن موضوعات را مطرح کنند تا پیگیری های لازم را انجام دهیم.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از فعالان بخش ساخت و ساز استان مبنی بر کاهش پروژه های عمرانی در لرستان بیان داشت: سرانه عمرانی استان هایی مانند اصفهان و خوزستان از مرز چهار هزار تومان گذشته در حالیکه لرستان هنوز ۱۶۷ تومان است لذا ضعف های فراوانی در این حوزه وجود دارد که تلاش خواهیم کرد برطرف شوند.

نماینده منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به نمایندگان اجازه داده است فضایی تحت عنوان پارلمان در استان ها ایجاد کنند که به این فضا کارمند نیز اختصاص پیدا خواهد کرد لذا پیگیر اجرای این امر نیز خواهیم بود.

بیرانوندی انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور را یک فرصت استثنایی برای استان دانست و افزود: زمینه های توسعه و ترقی استان از هر لحاظ فراهم شده که نیاز است نخبگان و فعالان حوزه های مختلف استان آستین بالا زده و برای جذب سرمایه گذار، توسعه استان و ... تلاش کنند.

خبرنگار: کریم داودی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار