کد خبر: ۲۳۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 21 May 2016
19547723174742887911

به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری بلوطستان ،جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان رومشکان به ریاست فرماندار و با حضور سایر اعضاء در محل فرمانداری رومشکان برگزار شد.

 محمدی نژاد فر ماندار رومشگان با اشاره به نامگذاری روز سی ام اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ثبت جمعیت گفت: جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق جمعیت یکی از مؤلفه های مهم در برنامه ریزیهای کلان است.

وی تصریح کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی عامل رشد و شکوفایی هر کجامعه ای است. فرماندار رومشگان افزود: فرهنگ ثبت وقایع حیاتی، ازدواج و طلاق باید در سطح شهرستان نهادینه شود و لزوم مبادرت به این امر آن هم باید در کوتاه ترین زمان باید برای عموم مردم تبیین و آگاه سازی شود.

محمدی نژاد از نیروی انتظامی ، شهرداری ، شورا ها و دهیاران خواست در خصوص پاسخگویی به استعلامات اتباع خارجی و همچنین اعلام وفاتها با اداره ثبت احوال همکاری و دقت نظر لازم را داشته باشند .

وی ادامه داد: شبکه بهداشت از طریق مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در زمینه ثبت به موقع آمار ولادت و وفات با اداره ثبت احوال همکاری نماید و نامه های خلاصه فوت و جواز دفن را حتماً با شماره و تاریخ به روز به اداره ثبت احوال تحویل نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار