کد خبر: ۲۳۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 21 May 2016


به گزارش تابناک لرستان، مهرداد غضنفری، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان در مراسم افتتاح پوشاک زاگرس‌پوش که عصر جمعه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در سالن بانک تجارت کیو خرم‌آباد برگزار شد، گفت: منابع طبیعی به‌طورکلی نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد اگر بنا است به اهداف توسعه پایدار برسیم باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم .
وی بابیان این‌که تخریب و نابودی منابع طبیعی فقر و آلودگی محیط‌زیست را در آینده به‌دنبال دارد، افزود: منابع طبیعی متعلق به همه جامعه است و باید این منبع ارزشمند را به نسل‌های آینده بدهیم و در حفظ و نگه‌داری آن کوشا باشیم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان بیان کرد: تخریب و نابودی عرصه‌های ارزشمند منابع طبیعی را از جنبه‌های گوناگون می‌توان به آن پرداخت که دست بشر بیشترین استفاده نا به‌جا از ظرفیت منابع طبیعی را دارد که تبدیل نامناسب اراضی به اموری که خیلی نقشی در توسعه ندارد دست‌به‌دست هم داده است .
وی عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستیم که در این سال لرستان به یُمن قابلیت‌های خود به‌عنوان استان الگو شناخته شد که فرصتی گران‌بها است.
غضنفری تصریح کرد: در سال گذشته کارهای خوبی ازجمله عملیات بهداشتی قطع درختان آلوده، عملیات پرورشی هرس درختان بود غرس نهال که پشتوانه پژوهشی انجام شد و امیدواریم وضع استان دگرگون شود و به وضعیت مطلوبی برسیم.
وی بابیان این‌که درگذشته نیز شاهد مشکلاتی ازجمله خشکیدگی و زوال بلوط بودیم، افزود: بحث منابع طبیعی به‌عنوان یک ثروت ملی و عرصه‌ای است که در همه ابعاد زندگی بشر مؤثر است بنابراین در حفظ و حراست از آن باید تلاش کنیم و معتقدیم که پیش‌نیاز توسعه اقتصادی استان است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان افزود: در برنامه‌های اساسی در بحث اقتصاد مقاومتی شاهد کارهای اجرایی ازجمله اختصاص هلی‌کوپتر به بحث اطفا حریق بودیم، درگذشته برای تجهیز منابع در بحث اطفا حریق ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی ‌شده و ۴۰۰ میلیون تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ هم برای کارهای بالادستی در حوزه آبخیزداری مشخص‌شده است.
وی گفت: در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی ما معتقدیم در لرستان باغات خوبی وجود دارد، سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، ظرفیت‌های رهاشده‌ای که به فعلیت رسیده‌اند و حاصل این کارها کاهش نرخ بیکاری از ۱۴,۹ دهم به ۱۳.۳، ارتقا اشتغال استان به ۵ پله و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردم از ۳۶.۲ به ۳۸.۲ رسیده است.
غضنفری بابیان این‌که امسال که لرستان پایلوت و الگو بحث اقتصاد مقاومتی قرارگرفته طبیعتاً همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی بایستی بیشتر شود چراکه فرصت بی‌نظیری برای استان است، عنوان کرد: توجه استان‌های مرکزی به لرستان ویژه است و تمام ارگان‌ها و قوای تصمیم‌گیر در استان بایستی هماهنگ باهم عمل کنند چراکه نیازمند همت و تلاش مدیریتی است و هر دستگاه اجرایی که در این زمینه هماهنگ، موزون و حرکت آن منطبق با برنامه‌ها نباشد قطعاً از قطار مدیریتی در سال اقتصاد مقاومتی پیاده می‌شود.
وی گفت: پایلوت شدن استان سبب می‌شود یک‌سری اختیارات که را در این زمینه خواسته‌ایم ازجمله تأمین سرمایه لازم بانک‌ها بایستی حل شود، دستگاه‌های خدمات‌رسان با اختیارتی که خواسته‌ایم بخشی از موانع را می‌توانند رفع کنند و طبیعتاً نیازمندی اعتباری که بیشتر جهت‌گیری به‌سمت بخش خصوصی است بایستی تأمین شود و شک نکنید که امسال سالی ویژه ازنظر توجه مقامات کشوری و همت که در مدیران استان بایستی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار