کد خبر: ۲۳۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 23 May 2016



تابناک لرستان ،مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان گفت: خرم آباد و بروجرد با 114هزار نفر، بیشترین تعداد افراد ساکن در بافت های فرسوده را دارند.

رضا آریایی بیان اینکه یکهزار و 130 هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده،افزود: شهرهای بروجرد و خرم آباد بیشترین میزان این نواحی را در استان دارند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 54 هزار نفر در 263 هکتار بافت فرسوده بروجرد و 60 هزار نفر در بافتهای فرسوده خرم آباد ساکن هستند.
وی با بیان اینکه کمترین میزان بافت فرسوده شهری با 25 هکتار مربوط به شهر الشتر می باشد تصریح کرد: با توجه به زلزله خیز بودن استان، وجود این میزان بافت فرسوده خطر بزرگی محسوب می شود.
وی همچنین گفت: به رغم تراکم بالای جمعیتی در بافتهای فرسوده استان، شهرداری ها آنگونه که باید در این خصوص فعالیت نداشته اند.
مدیر کل ستاد بحران استان لرستان در خصوص تسهیلات مقاوم سازی مسکن نیز گفت: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد بوده اما تاکنون استقبال قابل قبولی از آن صورت نگرفته است.
آریایی با بیان اینکه سال گذشته 160 زمین لرزه در استان رخ داده افزود: نخستین مکان قابل تخریب بنای خشتی وگلی است که چنانچه این اماکن و مناطق مسکونی بازسازی شود، علاوه بر پیشگیری از تخریب های ناشی از زمین لرزه ها، از بروز حوادث انسانی نیز جلوگیری می شود.
گفتنی است بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی با یکدیگر تفاوت دارند، چنانچه 50 درصد مساحت قطعات یک بلوک کمتر از 200 متر ، 50 درصد عرض معابر بلوک زیر شش متر و 50 درصد ساختمان ها فاقد سیستم سازه ای باشد، ساختمان جز بافت فرسوده محسوب می شود.
برای تعریف سکونتگاه غیر رسمی نیز 12 مشخصه از جمله آیتم های اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و جمعیتی نسبت به میانگین شهری در نظر گرفته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار