کد خبر: ۲۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 23 May 2016

رسانه ها ارتقاء دهنده احساس امنیت در جامعه هستند

به گزارش تابناک لرستان به نقل ازخبرگزاری برنا  لرستان ،جانشین فرمانده انتظامی استان ، گفت : آموزش و پیشگیری دو عنصر مهم در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی به شمار می روند.

سرهنگ "علی احمدی تبار " در کمیسیون پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات این فرماندهی برگزار شد ، گفت : پلیس برابر وظایف ذاتی خود به عنوان خدمتگزار مردم با تلاش شبانه روزی ، امنیت و احساس امنیت را برای شهروندان تامین خواهد کرد .

وی در ادامه با بیان این کهباید همواره پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم ، افزود : تمام تلاش پلیس برقراری نظم و امنیت، آسایش و رفاه حال شهروندان و پیشگیری از وقوع جرایم است .

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد : مردم یکی از ارکان مهم امنیت در جوامع امروزی هستند و یکی از مسائل مرتبط با مردم که پیوند تنگاتنگی با زندگی اجتماعی آنان دارد ، مسئله امنیت است .

وی پیشگیری از جرایم و تأمین نظم و امنیت شهروندان را راهبرد مهم و اصلی پلیس برشمردوتصریح کرد : تحقق این امر نیازمند همکاری و تلاش همه نهادها، سازمان ها و ارگان ها به خصوص اقشار مختلف جامعه است .

جانشین فرمانده انتظامی لرستان نقش رسانه ها در کاهش جرایم و پیشگیری اولیه در کاهش آسیب های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت : ما اعتقاد داریم که رسانه ها ارتقاء دهنده احساس امنیت در جامعه هستند .

احمدی تبار آموزش و پیشگیری را دو عنصر مهم در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود : موفقیت در مهار جرایم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مستلزم توجه به اصل پیش بینی با تکیه بر اتخاذ تمهیدات و برنامه های مدون جهت تحقق اهداف اجتماعی و پیشگیری از جرایم است .

جانشین فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد : یکی از اصلی ترین مولفه هایی که امنیت را ارتقاء و جامعه را سالم و آرام می سازد، سرمایه اجتماعی است که زمینه ساز همکاری ، اعتماد و مشارکت در زندگی اجتماعی و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار