کد خبر: ۲۳۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 23 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،رئیس اتاق فکر لرستان گفت: کانون‌های تفکر و حلقه مفقوده سیاست‌گذاری‌های و تصمیمات حکومتی و دولتی اتاق فکر است.

 دکتر سید پیمان هاشمی در نشست دانشگاهیان و اعضای اتاق فکر استان با منتخبان مردم خرم‌آباد در مجلس، اظهار کرد: روزمرگی مدیران استان یکی از چالش‌هایی است که باعث شده آنها نتوانند تحقیق و پژوهش کنند.

رئیس اتاق فکر لرستان ادامه داد: کانون‌های تفکر و حلقه مفقوده سیاست‌گذاری‌های و تصمیمات حکومتی و دولتی اتاق فکر است.

هاشمی با اشاره به ویژگی‌های اتاق فکر بیان کرد: جمع‌اندیشی، تولید فرآورده‌های فکری و انتقال به مخاطب، معطوف بودن کوشش‌ها به مسائل روز، درگیر نشدن در مسائل اجرایی و تشریفات رسمی سیاست‌گذاری از ویژگی‌های اتاق فکر استان است تا افراد بدون وارد شدن و مسائل اجرایی و تشریفاتی تخصصی و علمی مسائل را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اتاق فکر استان کاملاً فراجناحی است، افزود: اتاق‌های فکر استانی سه‌جانبه‌گرا هستند(دولت، دانشگاه و جامعه) بدین مفهوم که در جلسات اتاق فکر از خبرگان دولتی، کارشناسان دانشگاهی و ذی‌نفعان(نخبگان محلی و ملی است) دعوت می‌شود.

رئیس اتاق فکر استان افزود: ارتقاء همفکری ملی، به اشتراک گذاری دانش بومی و منطقه‌ای در امور ملی، بازتاب دادن دیدگاه‌های نخبگان ملی و منطقه‌ای در عرصه ملی، ارتقاء کیفیت تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل منطقه‌ای و افزایش ظرفیت ارتباطی میان دولت و نخبگان از طریق افزایش گفت‌وگوی ملی بر حول مسائل اساسی سیاست‌گذاری از اهداف تشکیل اتاق فکر استانی است.

وی با بیان اینکه اتاق فکر استانی با 6 کارگروه و 100 نفر عضو در لرستان تشکیل شده است، یادآور شد: نیازمند حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس از اتاق فکر استانی در راستای توسعه استان هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار