مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان خبرداد:
شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در نشستی که با عنوان پدافند غیر عامل با محوریت احداث آتش بر و برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان دوره چگنی ،برگزار شده بود ،از استقرار یک فروند بالگرداطفاءحریق برای مهار آتش سوزی جنگل‌های لرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 24 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،شیرزاد نجفی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در نشستی که با عنوان 
پدافند غیر عامل با محوریت احداث آتش بر و برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان دوره چگنی ؛ برگزارشده بود ،از استقرار یک فروند بالگرداطفاءحریق  برای مهار آتش سوزی جنگل‌های لرستان  خبر داد.

وی بااعلام این خبر افزود: با توجه به قرارگیری در آستانه فصل آتش سوزی مراتع و جنگلها اقدامات و برنامه ریزی هایی برای پیشگیری، مقابله و مهار حریق صورت گرفته است.

نجفی  رایزنی و تعامل با دستگاههای مرتبط در این خصوص را  به منظور کاهش حوادث و خسارات احتمالی  ضروری دانست  وتصریح کرد: در این راستا نقش دهیاران، اعضای شوراهای روستا، نیروهای مقاومت بسیج و سپاه و همچنین جوامع محلی غیر قابل انکار است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل منابع طبیعی تلاش می کند که از توان این نهادها نهایت استفاده را ببرد ودر این خصوص پایگاه اطفا حریق در اداره کل منابع طبیعی استان نیز راه اندازی شده است.

نجفی با سخن گفتن از  تجهیز یگان های حفاظت و اطفای حریق در شهرستانهای استان یادآور شد: در این راستا اداره کل منابع طبیعی استان اقدام به توزیع ۱۱ دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات اطفاء حریق در بین ادارات شهرستانهای استان کرده است.

وی با اشاره به  توپوگرافی کوهستانی لرستان بیان داشت:عمده جنگلها و مراتع در ارتفاعات صعب العبوراستان قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان  با اعلام  استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگلها و مراتع این استان خاطر نشان ساخت: منابع طبیعی لرستان اقدام به توزیع لوازم و تجهیزات اطفاء حریق انفرادی، ۱۱ دستگاه رات فایر( خاموش کننده آتش با استفاده از مواد آتش زدا) و تعداد زیادی فلکسی بک بین ادارات منابع طبیعی شهرستانهای استان کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار