کد خبر: ۲۳۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 24 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،رئیس دانشگاه لرستان گفت: با همکاری پارک علم و فناوری اتاق رشد این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

خسرو عزیزی اظهار کرد: با هماهنگی دکتر آشنا معاون فرهنگی رئیس جمهور و دکتر هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بنا شد که اتاق فکر در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: بر این اساس اتاق فکر استانی تشکیل و دبیرخانه آن در دانشگاه لرستان راه‌اندازی شد.

عزیزی اظهار کرد: اگر اعتقاد داریم دانشگاه محور توسعه است پس نیاز است از جمع نخبگان استان در راستای شناسایی چالش‌ها و رفع آنها و در راه توسعه از آنان یاری بخواهیم و همچنین دست تعامل و نیاز به سوی منتخبین مردم در مجلس دراز کنیم.

وی تصریح کرد: منتخبین مردم در مجلس اتاق فکر استانی و جمع دانشگاهیان را بازوی توانمندی برای پیشبرد اهداف مقدس بدانند.

عزیزی بیان کرد: در اتاق فکر استان بایدبرای حل اشتغال ارائه طریق شده و مسائل و مشکلات لرستان به مجمع نمایندگان و مدیریت ارشد استان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین پیش رویم چرا که امروز با خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کم‌مهارت مواجه‌ایم و این یک ضعف است، افزود: اگر دانشگاه‌ها جهش نداشته باشند در 50 سال آینده منقرض می‌شوند.

این مسئولتصریح کرد: باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین نسل سوم جهت تولید علم و فناوری و نهایتاً اشتغال و درآمد پیش رویم.

عزیزی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها پیشگام هستند به سمت همدلی، پیشرفت و توسعه، اضافه کرد: در 8 سال اخیر قبل از دولت یازدهم توسعه کمی خوبی را در دانشگاه‌ها شاهد بودیم اما امروز سیاست وزارت علوم و به تبع آن دانشگاه لرستان این است که توسعه کمی را بر مبنای آمایش آموزش عالی قرار دهیم و کیفی‌سازی را هدف اصلی خود قرار داده‎ایم.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم با چالش بزرگ کمبود اعتبارات مواجه است و در این باره توقع همکاری و کمک از مجمع نمایندگان را داریم.

وی گفت: در بحث دانشگاه نسل سوم در دانشگاه لرستان کاری انجام نشده است اما به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد پیش خواهیم رفت. همچنین اتاق رشد با هماهنگی پارک علم و فناوری را در استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار